Český startup Směnomat spouští plánování směn dle Zákoníku práce.

Směnomat.cz během roční existence připravil řadu vylepšení. Nyní spouští klienty vyžadovanou novinku – plánování směn dle Zákoníku práce. Provozovny jako hotely, restaurace, jednotky rychlého občerstvení, sklady, lyžařské školy, ale i call-centra, zákaznická centra apod. se již nemusí obávat porušení Zákoníku práce.

“Klienti si nejsou jistí, jak plánovat směny tak, aby neporušovali Zákoník práce. Obzvláště pokud se nejedná o HR odborníky, neví jak počítat roční nebo měsíční fond pracovní doby, délku minimálních odpočinků či nároky na přestávky. V tomto jsme jim vyšli vstříc a připravili modul, který manažerům plánující směny poradí.” vysvětluje důvody Martin Kulich, spolu-zakladatel Směnomatu.

V rámci modulu “Zákoník práce” Směnomat poradí s následujícím:

  • Zákonem danou délkou pracovní směny
  • Výší měsíčního fondu pracovní doby pro:
    • jednosměnné provozy                       
    • dvousměnné provozy                      
    • třísměnné provozy                       
    • nerovnoměrnou pracovní dobu
  • Ročním fondem pracovní doby
  • Délkou minimálního odpočinku mezi směnami
  • Délkou nepřetržitého týdenního odpočinku
  • Nároky na přestávky
  • To vše pro dospělé i mladistvé, HPP i brigádníky

“Za rok fungování jsme získali několik stovek klientů využívající Směnomat, ať již na základě Freemium či placené verze. Mile nás překvapuje záběr oblastí, kde se Směnomat používá ať již se jedná o internetové obchody a jejich help desky, support či call centra, sklady ale i maloobchodní řetězce. Neustále sbíráme požadavky a snažíme se je naplnit. Během roku jsme tak “vypustili” řadu novinek a vylepšení a Zákoník práce je jedním z nich,” doplňuje Radek Hron, druhý ze zakladatelů.

O Směnomatu

Směnomat.cz je online nástroj na plánování směn, který byl spuštěn v květnu 2016. Nástroj zjednodušuje plánování a šetří čas, jak vedoucím pracovníkům, tak i zaměstnancům. Jako online služba, přináší uživatelům aktuální informace kdykoliv a kdekoliv. Projekt vznikl na základě osobních zkušeností s plánováním směn a řízením lidských zdrojů v multikinech. Za projektem stojí Martin Kulich a Radek Hron.