Finále Robosoutěže 2017 zná svého vítěze: je jím tým Unstable Voltage z FEL ČVUT

Ve finále devátého ročníku studentské Robosoutěže dnes na půdě Fakulty elektrotechnické ČVUT zvítězil univerzitní tým Unstable Voltage nad gymnazijním týmem Mindbreak2. Na třetím místě se umístil další středoškolský tým Kotrš.

Do letošního ročníku Robosoutěže pro střední školy se přihlásil rekordní počet 155 studentských týmů, z toho 29 týmů se utkalo v dnešním finále. Soutěžní úloha s názvem „Střelnice“ umožnila všem týmům zvolit rozmanité konstrukční přístupy. Roboti z lega měli za úkol během 90 sekund posbírat míčky rozestavené na hrací ploše podle barev a umístit je do příslušných barevných terčů. První tři místa nakonec obsadily tyto tříčlenné týmy:

  1. Unstable Voltage – studijní program Kybernetika a robotika na FEL ČVUT
  2. Mindbreak2 – Gymnázium Příbram
  3. Kotrš – Gymnázium Jakuba Škody Přerov

Vítězný robot týmu Unstable Voltage používal metodu rozlišování míčů barevným čidlem v kombinaci s obřím zásobníkem a přesnou střelbou do terče. Jeho konstruktéři rozhodně nejsou v soutěži nováčky. „Vsadili jsme na zkušenosti z pěti předchozích ročníků, které jsme společně absolvovali ještě za pražské Gymnázium Nad Alejí,“ říká Jan Lazarek z týmu Unstable Voltage. Robota zkonstruoval spolu s kolegou Jakubem Lukešem a Vojtěchem Tollarem v rámci cvičení v programu Kybernetika a robotika na FEL ČVUT.

Finalisté mohou studovat robotiku bez přijímacích zkoušek

Finálové klání 29 robotů ukázalo, že středoškoláci se rozhodně nemusí univerzitního studia bát. Michael Šebek, vedoucí katedry řídicí techniky FEL ČVUT, to komentuje: „Všichni finalisté soutěže ze středních škol mohou být přijati do našeho bakalářského studijního programu Kybernetika a robotika bez přijímaček. V tomto programu klademe důraz na schopnost řešit komplexní problémy kreativně a jako tým – a právě to je podstata Robosoutěže. Chceme totiž, aby absolventi nebyli úspěšní jen pár let, ale aby i dále v budoucnosti dokázali přijít s úplně novými technologiemi.“

Robosoutěž se plánuje i na příští rok. „Popularita soutěže rok od roku roste. Hlásí se čím dál více škol, letos jsme již třetím rokem na jaře pořádali také soutěž pro základní školy. Dalším přirozeným krokem pro příští rok je zapojení zahraničních týmů, a tak by se Robosoutěž mohla stát mezinárodní,“ uzavírá Martin Hlinovský, hlavní pořadatel soutěže z katedry řídicí techniky FEL ČVUT.

Úplné pořadí soutěžících a další informace najdete na webových stránkách www.robosoutez.cz nebo www.facebook.com/robosoutez

 

Samostatná Fakulta elektrotechnická ČVUT vznikla v roce 1950. V dnešní době se skládá ze 17 kateder umístěných ve dvou budovách: v rámci hlavního kampusu ČVUT v Dejvicích a v naší historické budově na Karlově náměstí. Fakulta elektrotechnická poskytuje prvotřídní vzdělání v oblasti elektrotechniky a informatiky, elektroniky, telekomunikací, automatického řízení, kybernetiky a počítačového inženýrství. Fakulta se dlouhodobě řadí mezi prvních pět výzkumných institucí v České republice. Produkuje přibližně 30 % výzkumných výsledků celého ČVUT a má navázanou rozsáhlou vědeckou spolupráci se špičkovými světovými univerzitami i výzkumnými ústavy. Od roku 1950 Fakulta elektrotechnická vydala cca 30 000 diplomů, které byly vždy vysoce hodnoceny jako doklad prvotřídního vzdělání. Více informací najdete na www.fel.cvut.cz

České vysoké učení technické v Praze patří k největším a nejstarším technickým vysokým školám v Evropě. V současné době má ČVUT osm fakult (stavební, strojní, elektrotechnická, jaderná a fyzikálně inženýrská, architektury, dopravní, biomedicínského inženýrství, informačních technologií) a studuje na něm přes 21 000 studentů. Pro akademický rok 2017/18 nabízí ČVUT svým studentům 129 studijních programů a v rámci nich 453 studijních oborů. ČVUT vychovává moderní odborníky, vědce a manažery se znalostí cizích jazyků, kteří jsou dynamičtí, flexibilní a dokáží se rychle přizpůsobovat požadavkům trhu. V roce 2017 se ČVUT umístilo v hodnocení QS World University Rankings, které zahrnuje více než 4400 světových univerzit, v oblasti „Civil and Structural Engineering“ na 51. – 100. místě, v oblasti „Mechanical Engineering“ na 151. – 200. místě, v oblasti „Computer Science and Information Systems” na 201. – 250. místě, v oblasti „Electrical Engineering“ na 151. – 200. místě. V oblasti „Mathematics“ na 251. – 300. místě a „Physics and Astronomy“ na 151. – 200., v oblasti „Natural Sciences“ na 220. místě, v oblasti „Architecture“ na 101. – 150. místě, v oblasti „Engineering and Technology“ na 201. místě. Více informací najdete na www.cvut.cz.