Vratky jsou největší po Vánocích

Praha 16. ledna 2018 – Přestože je období před Vánoci pro e-shopy extrémně zatěžkávací zkouškou, může být naprostá většina z nich se svým doručovacím výkonem spokojená. 98 % zásilek se totiž podařilo dopravit k zákazníkům včas. Po svátcích se podle předpokladů někteří z nich rozhodli zboží vrátit či vyměnit. Celkově v lednu stoupnul podíl vratek o pětinu.

Hektický předvánoční čas e-shopy nepodcenily a i díky tomu se jim podařilo vyhnout závažnějším zpožděním. 98 % zákazníků si tak svůj dárek vyzvedlo včas. Za dobrý výsledek to můžeme považovat i vzhledem k tomu, že na trhu není dostatečná pracovní síla, která je k doručování v exponovaném období potřeba.

Jak se dalo předpokládat, v lednu se v souvislosti s nevydařenými vánočními dárky zvýšil počet vráceného nebo vyměněného zboží. Oproti běžnému stavu stoupl počet vratek o pětinu, přesto se dá říci, že se většina lidí do vkusu svých blízkých trefila. Celoroční průměr vratek se totiž pohybuje okolo 2,5 %.

Největší vlna výměn či vratek už je sice za námi, přesto se ještě mnoho e-shopů může s vracením zboží setkat. „V rámci svých marketingových aktivit mnoho z nich avizovalo prodlouženou dobu možnosti vrátit nevhodné zboží. Zákazníci se tak mohou pro výměnu rozhodnout dokonce 30 dní či někdy i více po zakoupení, zákonná lhůta je přitom pouze 14 dní,“ komentuje letošní vstřícný krok vůči zákazníkům Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

V lednu také na e-shopech narůstá specifický sortiment rozbalených nebo použitých produktů za výhodnější ceny. Na tyto povánoční výhodné nákupy čeká nemalé množství zákazníků, kteří si touto cestou mohou koupit nepoužité zboží podstatně výhodněji.

 

O společnosti Shoptet

Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 12 300 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Ve spolupráci se Zboží.cz provozuje portál Ceska-ecommerce.cz, který v reálném čase monitoruje ekonomické ukazatele českého elektronického obchodu.   Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.

Pro více informací prosím kontaktujte:

Marek Němec, Weber Shandwick, e-mail: mnemec@webershandwick.cz, tel. +420 603 459 205