Události první poloviny roku vyvolaly mezi uživateli zvýšený zájem o internet

Světové události první poloviny roku 2011 zamíchaly i s daty NetMonitoru. Zejména v jarních měsících stoupl počet reálných tuzemských uživatelů internetu. Ve srovnání s loňským rokem vzrostla česká internetová populace o více než 360 tisíc uživatelů a průměrně se na internetu zdržujeme o 2 a tři čtvrtě hodiny více. (TZ)

Japonská katastrofa, britská královská svatba, smrt Usámy bin Ládina a Mistrovství světa v ledním hokeji. To je rychlý výčet událostí, které v první polovině roku 2011 výrazně zvedly návštěvnost českého internetu. Z dat, která pro NetMonitor zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, je zřejmé, že mezi druhým a třetím měsícem roku se zvýšil počet reálných uživatelů (RU) o téměř dvě procenta. Nejvyššího počtu reálných uživatelů v prvním pololetí tak dosáhl internet už v březnu (5,97 mil.). Vysoká návštěvnost se udržela až do května a teprve poté, v měsíci červnu, dle sezónních očekávání skokově klesla. Meziročně se navýšil průměrný počet reálných uživatelů internetu v České republice o více než 360 tisíc.

Počty stránek, které si uživatelé měsíčně zobrazí (PV), má mírně klesající trend s pravidelnými výkyvy. Nejvíce stránek lidé zobrazili tradičně v lednu (7,94 mld.) V březnu výrazně vzrostlo i zobrazení webů se zpravodajským obsahem. Zvýšený zájem pravděpodobně vyvolala katastrofa v japonské Fukušimě. Půlročního minima dosáhl počet zobrazených stráněk v červnu (6,84 mld.).

Nejvíce času během prvního pololetí roku 2011 prosurfovali Češi v lednu. Každý strávil na internetu v průměru 29 hodin a 24 minut. Naopak nejméně času uživatelé trávili online v měsíci dubnu (20 hodin a 31 minut). Z meziročního srovnání vyplývá, že uživatelé tráví na internetu měsíčně průměrně o 2 hodiny a 46 minut více času než vloni.

Doplňující informace:

NetMonitor projekt výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetových serverů v České republice. Výstupy NetMonitoru umožňují analyzovat efektivitu obsahu internetových serverů a plánovat internetovou reklamu.

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (TV metry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

Gemius S.A. (www.gemius.pl) je největší internetovou výzkumnou agenturou ve střední a východní Evropě a poskytuje širokou škálu online výzkumů pro významné klienty v regionu. Cílem jeho základního výzkumu gemiusAudience je zavést jednotný způsob měření návštěvnosti internetu ve všech zemích, kde společnost působí. Prostřednictvím spolupráce s významnými internetovými profesními sdruženími a dalšími klíčovými hráči na trhu Gemius poskytuje přesné, vysoce kvalitní data pro mediální plánování, nákup a prodej. Ve spolupráci s Mediaresearch realizuje komplexní výzkum internetu v České (NetMonitor) a Slovenské republice (AIMmonitor).