Výdaje do internetové reklamy meziměsíčně zaznamenaly propad téměř o čtvrtinu

V červenci 2011 se do internetové display reklamy investovalo 266 milionu korun v ceníkových cenách. Meziměsíčně se jedná o pokles o více jak 86 milionu korun tedy téměř o čtvrtinu (24,8 %). Největším zadavatelem v měsíci červnci byl Lidl Česká republika, který nakoupil internetovou reklamu v hodnotě 14,17 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH. (TZ)

Podle výsledků výzkumu AdMonitoring, který monitoruje výdaje do internetové display reklamy, se v červnci 2011 do online reklamy investovalo celkem 266 milionu korun v ceníkových cenách. Meziměsíčně nastal pokles o 24,8 %. Ve srovnání s loňským rokem jsou letošní červencové investice nižší o 4,7 %.

Na vrcholu žebříčku zavadavatelů se umístil Lidl Česká Republika, který nakoupil internetovou reklamu v hodnotě 14,17 milionu v ceníkových cenách. Internetovou reklamu v hodnotě přes deset milionů nakoupil také Datart International (11,8 mil.), Invia.cz (11,5 mil.) a Internet Mall (10,5 mil.).

Tabulka uvádí TOP 10 skupin médií, u kterých zadavatelé reklamu nakupovali. V rámci této skupiny se proinvestovalo téměř 223 mil. Kč v ceníkových cenách. Nárůst zaznamenala pouze skupina Business Media, v rámci které se prodalo o 81 % reklamího prostoru více než předchozí měsíc. Ostatní média zaznamenala pokles.

AdMonitoring uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen.

Tab. 1: Top 10 skupin médií – meziměsíční srovnání

Skupina médií

Cena (červenec 2011)

Cena (červen 2011)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

103 693 961 Kč

135 232 749 Kč

-23%

MAFRA

49 815 229 Kč

60 502 414 Kč

-18%

Centrum Holdings

34 617 870 Kč

61 185 108 Kč

-43%

Mladá fronta

12 865 028 Kč

13 811 128 Kč

-7%

Economia

7 983 462 Kč

8 676 589 Kč

-8%

CET 21

5 180 012 Kč

9 016 339 Kč

-43%

Internet Info

3 641 197 Kč

4 427 964 Kč

-18%

Business Media

2 038 179 Kč

1 128 054 Kč

81%

Ringier Axel Springer

1 991 593 Kč *)

7 764 327 Kč

——- %

Finance media

1 142 656 Kč

1 531 308 Kč

-25%

*)Vzhledem k technickým problémům subjektu Ringier Axel Springer nejsou červencová data tohoto subjektu úplná.

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 06-07/2011

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit.