Centrum FotoŠkoda slaví 20 let – Od bazaru po největší centrum fotografie; od negativu po 3D

8. prosince 2011, Největší středoevropský obchod s fototechnikou, Centrum FotoŠkoda v pražské Vodičkově ulici, slaví v těchto dnech dvacáté výročí svého vzniku. Dvě dekády v historii FotoŠkoda neznamenaly pouze postupný růst Centra z malého obchodu až do dnešní podoby, ale také uvádění absolutních novinek na poli fotografie na český trh. Vývoj fotografie a hlavně fototechniky během posledních 20 let prošel závratnými změnami. V Centru FotoŠkoda je těchto 20 let stále zaznamenáno a každý návštěvník si je zde může přiblížit. (TZ)

20 let Centrum FotoŠkoda také znamená:

  • Zhotovení více než 12 milionů fotografií

  • Obslouženy více než 4 milióny zákazníků

  • Prodáno více než 300 tisíc fotoaparátů

V době oslav dvacátého výročí je již Centrum FotoŠkoda všeobecně známým pojmem. Firma jako taková dnes zaměstnává více než sto lidí.

„Největší radost mám při pohledu na naše zákazníky. Mnozí z nich by mohli být kronikáři uplynulých dvaceti let. Řada z nich k nám kdysi chodila vyvolávat své fotografie a servisovat mechanické fotoaparáty Praktica z bývalého NDR. Profesionálové i dovolenkoví fotografové. Dnes si k nám chodí vyzkoušet nejnovější digitální zrcadlovky, využívat nejmodernější techniku našeho studia, servis nebo jen tak posedět v naší minigalerii,“ říká Milan Škoda.

Z malé prodejny v moderní centrum fotografie:

rok plocha Centra událost

  • 1991 80m2  otevření prodejny v Jindřišské ulice

  • 1992 150m2 Palác Lucerna – prodejna s použitou fototechnikou

  • 1995 350m2  rozšíření prodeje o nové zboží

  • 1998 420m2 rozšíření o nabídku fotoslužeb

  • 2002 1170m2   přesídlení do Paláce Langhans

  • 2004 1270m2   rozšíření o ProfiStudio

  • 2009 1350m2   rozšíření o zpracovávání fotoknih a velkoformátový tisk

  • 2010 1350m2   implementace panelu Touch & Try

Novinky v Centru FotoŠkoda

Centrum FotoŠkoda nejen u příležitosti 20letého výročí představilo první číslo magazínu Moment, na jehož přípravě spolupracuje s významnými českými fotografy a novináři, kteří se fotografií zabývají. Nyní se připravuje nová podoba internetových stránek a brzy by měla vzniknout i aplikace pro uživatele tabletů iPad. Centrum FotoŠkoda aktivně využívá moderní komunikační prostředky, jakými jsou sociální sítě a další webové služby, aby se zákazníci mohli s jejich specialisty kdykoli spojit a jednoduše získali potřebné informace. Například pokud se rozhodují o koupi nového fotoaparátu, mohou recenze nových přístrojů shlédnout na YouTube kanálu nebo fanoušci fotografie mohou sledovat stránku na Facebooku případně na Twitteru.

Rodinné žezlo

Centrum FotoŠkoda je ryze rodinná firma a tak by tomu mělo zůstat i v budoucnu. „Jsem rád, že se do vedení firmy po absolvování vysoké školy více zapojil můj syn Martin,“ říká Milan Škoda. „S jeho rozhledem v oblasti moderních technologií jsme připraveni i dále přinášet to nejnovější na poli fotografie jako první na český trh. Nejen co se týká samotné fototechniky, ale i obchodního přístupu,“ komentuje synovu roli Milan Škoda

O Centru FotoŠkoda

Centrum FotoŠkoda nabízí komplexní fotografické služby pod jednou střechou. Profesionálně vyškolení prodejci poradí s výběrem fotografické techniky jak začínajícím, tak profesionálním fotografům. Zákazník nalezne širokou škálu poskytovaných služeb a produktů nabízených v kamenné prodejně i prostřednictvím internetového obchodu. Činnost Centra FotoŠkoda se zaměřuje i na oblast vzdělávání a kultury. Centrum FotoŠkoda ve spolupráci s řadou partnerů pořádá a podporuje fotografické kurzy, odborné workshopy, fotografické výstavy i soutěže. Centrum FotoŠkoda tvoří spojením obchodu, služeb a kultury jedno z největších a nejkrásnějších fotografických center v Evropě a navazuje tak na tradici zakladatele fotografického domu Jana Langhanse. Více informací na http://www.fotoskoda.cz.