Jak studie prokázala, značky módního, potravinového a nápojového a dále kosmetického odvětví těží z navazování emociálního vztahu se svými zákazníky. (TZ)
Nový průzkum full-servisové agentury Passion Communications, provedený u 1000 českých spotřebitelů, měl za cíl identifikovat tzv. „značky vzbuzující nadšení“, tedy nejvíce oblíbené značky v České republice.
Značky, které se v průzkumu umístily na předních místech, vykazují tři specifické vlastnosti: nekompromisní důraz na kvalitu, zajímavou a lákavou komunikaci a dále vynikající poměr kvality a ceny.
To, co Čechy nejvíce ovlivnilo ve vnímání určité značky, byla zábavná reklama, výhody a dárky nabízené značkou, nebo když byli „naočkováni“ nadšenou reakcí a doporučením jiné osoby.
Podle průzkumu lidé v České republice chovají nejvíce v oblibě značku Nivea. Kosmetický gigant si získal oblibu díky své široké a atraktivní nabídce, přičemž značka si během svého dlouhodobého působení vybudovala a udržela důvěru zákazníků, kteří jsou přesvědčeni o její vysoké kvalitě.
Tři odvětví, ze kterých nejvíce „značek vzbuzujících nadšení“ pochází, jsou móda, potraviny a nápoje a kosmetika. Z módních značek se na předních místech umístil Nike, Adidas a H&M, neoblíbenějšími značkami mezi potravinami a nápoji byly zvoleny Coca-Cola, Kofola a Orion. Z kosmetických firem zvítězila Nivea, Avon a Garnier.
Podle očekávání se české značky umístily v průzkumu na vysokých příčkách. Skoro 20 % z 45 nejlépe umístěných značek jsou značky českého původu. Nejvýše se z nich umístila Škoda, ą to jako pátá z celkového pořadí všech značek. Za zmínku stojí také relativně nová značka Emco, která se umístila velmi úspěšně v kategorii potravin a nápojů.
Brendan Donnellan, výkonný ředitel Passion Communications k tomu říká:
„Vášeň je zajímavá emoce. Většina z našich zážitků se značkami je automatická a mechanická – vidíme reklamu, vyzkoušíme si produkt, ale ve skutečnosti k němu nic necítíme. Nicméně občas se objeví značka, která má co říci, která v nás vyvolává emocionální reakci, jako například překvapení, radost, šok nebo pobavení a vytvoří tak potřebu ji zakoupit. Tyto momenty se nazývají „Momenty nadšení“. Tento průzkum byl vytvořen proto, aby odhalil, které značky právě tyto Momenty nadšení u spotřebitelů v České republice vyvolávají.“
Pozitivním zjištěním pro kreativní průmysl je fakt, že komunikace a obzvláště reklama byly zmiňovány jako klíčové prostředky pro vytvoření pocitu nadšení k určité značce, které velice silně ovlivňují názor spotřebitelů.
O Passion Communications
Passion Communications je full-servisová komunikační agentura (reklama/digital/PR), která se specializuje na propojování tradičních médií a digitálního světa. Vše, co děláme, děláme s přesvědčením vírou, že vášeň je zdrojem tvořivosti. Za nepříznivých okolností je to právě vášeň, která lidem umožňuje vytrvat. Vášeň je to, co dělá talentované lidi výjimečnými. Naším příslibem je dělat vše s vášní.
Passion Communications: Finalisté Euro EFFIE 2012. Passion Communications je členem „thenetworkone“, globální sítě více než 400 předních nezávislých agentur v 80 zemích.
O thenetworkone
Passion Communications je členem „thenetworkone“, globální sítě více než 400 předních nezávislých agentur v 80 zemích. Pro marketingové klienty vytváří thenetworkone jedinečnou síť nezávislých marketingových a reklamních agentur, které jsou schopné uspokojit jejich specifické komunikační požadavky. Nezávislým agenturám poskytuje přístup ke 400 partnerským agenturám na celém světě. The networkone je nezávislá soukromá společnost se sídlem v Londýně.