Slevové servery hledají nové cesty jak rozšířit záběr

Praha 5. února 2013 – Zapakatel.cz, jeden z největších českých slevových serverů, dosáhl v roce 2012 obrat 260 milionů korun. V roce 2013 ho čekají organizační změny, rozšíření prodeje vlastního zboží i snaha poskytovat lepší a dostupnější služby v regionech. Počátek roku 2013 přinesl také změny v organizační struktuře a spuštění rozšíření sekce Móda. (TZ)

Slevové servery hledají nové cesty jak rozšířit záběr

Slevové servery budou v roce 2013 pokračovat v hledání nových cest jak rozšířit záběr. Stále platí, že dojde k výraznému snížení počtu slevových serverů (český trh jich má příliš mnoho a není možné, aby to dlouhodobě zůstalo). Vedle nutnosti tlaku na kvalitu, nikoliv pouze cenu, a poskytování zákaznického i partnerské servisu bude pokračovat proměna slevových serverů (a slevového podnikání) více směrem ke klasické e-commerci.
Ze slevových serverů se v některých případech již v roce 2012 stávají více e-shopy, než klasičtí „zprostředkovatelé“ výrazných slev. Rozšíření nabídky o vlastní nakupované a dodávané zboží, zejména z oblasti módy, je logickou reakcí na snahu o získání či udržení podílu na trhu, získávání nových zákazníků, zlepšení marží. Na druhou stranu, u řady klasických e-shopů lze vysledovat trend poskytování významných slev na vybrané zboží, ne pouze v okamžicích výprodeje či určitých příležitostí, ale v průběhu celého roku. Klasická e-commerce tak trochu přejímá marketingové nástroje „slevového podnikání“.

Co plánuje Zapakatel.cz v roce 2013

V roce 2013 rozšíří Zapakatel.cz nabídku o kulturní akce, ať už prostřednictvím vstupu do Navečer.cz nebo úzké spolupráce s Ticketon. Zájem je o posílení regionálních nabídek, byť zkušenosti stále ukazují, že Česko je stále výrazné rozdíly mezi velkými městy a zbytkem republiky.
Zapakatel.cz bude pokračovat v úspěšné spolupráci s TipSportem a Zásilkovnou, opět s ohledem na zlepšení nabídky služeb v regionech. Významný podíl plateb prostřednictvím poboček TipSportu ukazuje, že Česko má stále s „bezhotovostním“ placením významné problémy a při prodeji přes Internet je, bohužel, stále tato omezení brát v potaz.
POZNÁMKA: V roce 2012 na Zapakatel.cz  proběhlo 63.3 % plateb převodem, 26.2 % kartou, a to i přes to, že rok 2012 přinesl vzestup plateb kartou a snížení plateb v hotovosti.

Změny v organizační struktuře Zakapakatel.cz

Zapakatel.cz zahájil rok 2013 změnou manažerské struktury, Tomáš Carba a Klára Bitvarová, spoluzakladatelé serveru, odcházejí z manažerských postů a jejich práci přebírají Jakub Jílek (dosavadní provozní ředitel byl od 1. ledna 2013 jmenován výkonným ředitelem), Milan Kotyza coby obchodní ředitel a Mirek Hlaváček coby marketingový ředitel.
„Zapakatel.cz je již samostatný fungující projekt a naši práci jak v marketingové tak v obchodní oblasti mohou převzít profesionálové, kteří od začátku pro Zapakatel.cz pracovali,“ shodli se oba zakladatelé druhého největšího slevového portálu v Česku. „Věříme, že tito lidé nejenže plně zastanou naši práci, ale vzhledem k jejich posíleným pravomocem přinesou do společnosti i nové myšlenky,“ uvedli oba manažeři.

Zapakatel.cz v číslech

Zapakatel.cz v roce 2012 zvýšil tržby na 260 milionů Kč (z 240 milionů v roce předchozím), výrazně narostla e-mailová databáze (a to i přes výrazné pročištění neplatných a chybujících e-mailů na konci roku). V roce 2012 se mírně snížil počet voucherů na deal, mírně vzrostla průměrná hodnota transakce.

2011 2012 2013 (odhad z křišťálové koule)
Tržby 240 mil. Kč 260 mil. Kč 335 mil. Kč
Počet dealů 3.400 4.500 3.400
Prodané vouchery 350.000 410.000 560.000
Počet zákazníků 142.000 261.000 300.000
Voucherů na deal 103 91 165
Počet emailů 68.000 261.000 350.000
Hodnota transakci 608 Kč 637 Kč 600 Kč

Spolupráce Zapakatel.cz a Zásilkovny se od počátku spolupráce dá popsat jako dodání zboží v hodnotě přes 450 tisíc korun, nejvíce je možnost dodání zboží blíže svému bydlišti využívána na Moravě, v Praze a na jihozápadě Čech. Nebo, z jiného úhlu pohledu, 40 % balíčků jde přes Zásilkovnu.
Spolupráce mezi Zapakatel.cz a Tipsportem  představuje využití poboček TipSportu pro zaplacení objednávek v hodnotě 2.5 milionu korun (od října loňského roku). Nejvíce je tato možnost využívána opět na Morave, v Praze a okolí a jihozápadě Čech.

Zapakatel.cz v internetových číslech

V roce 2012 navštívilo Zapakatel.cz 4.5 milionu unikátních návštěvníků (zdroj: Google Analytics), zhlédli přes 31 milionů stránek. V roce předchozím to bylo 4.1 milionu návštěvníků a 33 milionů zhlédnutých stránek. Plných 70 % návštěvníků přichází z kampaní, 9 % napřímo, 5 % z dalších webů a skoro 15 % z vyhledávačů. Z celkového počtu 11 milionů návštěv jich skoro 300 tisíc přišlo ze sociálních sítí, v 99 % případů je to Facebook, ve zlomcích procent následuje Twitter, VKontakte a Google+ (zlomky procent představují stovky návštěv).
Z uvedeného celkové počtu 11 milionů návštěv jich necelých 400 tisíc pocházelo z mobilních telefonů či tabletů a nejpoužívanější je, očekávatelně, Apple iPad (30% podíl). Následuje iPhone (18 %) a Samsung Galaxy SII (4 %). V souboji prohlížečů v roce 2012 stále vítězí Microsoft Internet Explorer (38.5 %), následuje Mozilla Firefox (30.5 %), Chrome (22 %), Opera (4.5 %) a Safari (2.7 %).

Nejprodávanější a nejžádanější slevy roku 2012

V roce 2012 byl na Zapakatel.cz největší zájem tradičně o cestování, pokud ale jde o nejvíce kupované slevy, tak lze říci, že vítězí zboží a zábava. V desítce nejprodávanějších najdete i nejúspěšnější chartitativní aktivitu roku 2012, pomoc upuštěným a týraným psům – sbírku pro Nadační found PES V NOUZI.

Nejprodávanější 2012 (počty prodaných) Nejžádanější 2012 (podle návštěvnosti)
  1. 10 vstupů do Aquaparku Barrandov za 499 Kč! Téměř 17 hodin zábavy! (4500)
  2. Plavba lodí po Vltavě jen za 349 Kč! Romantické 2 hodiny na vlnách s bohatou večeří! (4200)
  3. Pomozte opuštěným a týraným psům z celé ČR! Sbírka Nadačního fondu PES V NOUZI a Zapakatel.cz! (3800)
  4. Medovníček od 125 Kč! 750 nebo 1600 gramů! Odběr v centru Prahy! (3200)
  5. Sushi menu pro dva jen za 395 Kč se SUSHI ISLANDS, v centru Prahy! (2700)
  6. Prohlídka svíčkárny Rodas za 39 Kč! V ceně i vlastní výroba svíček a sladké občerstvení! (2500)
  7. Dětský tablet Pafíkův Šikula jen za 185 Kč + dárek! Varianta pro kluky i holky! (2400)
  8. Tři dny ve Špindlu VE DVOU ZDARMA pro 3 nejšťastnější! Zapakatel.cz slaví druhé narozeniny! (2400)
  9. Luxusní dovolená v Tatrách na 5 dní za 1980 Kč! Vouchery platí celý rok! (2400)
  10. Šťavnatá porce vitamínů – Půl litru fresh koktejlu za 29 Kč v UGO JUICE BARU v brněnských provozovnách! (2300)

Pozn: Počty prodaných voucherů zaokrouhleny na celé stovky dolů, nezahrnují případná pozdější storna či nevyčerpané vouchery

  1. Týden v chorvatském Biogradu od 4990 Kč s plnou penzí! Hlavní sezóna!
  2. Postel z masivní borovice od 2399 Kč! Včetně roštu a matrace!
  3. Luxusní dovolená v Tatrách na 5 dní za 1990 Kč místo 4000 Kč!
  4. 4 nebo 7 dní se snídaní v hotelu Senec**** od 3 209 Kč! Včetně vstupu do aquaparku!
  5. All Inclusive v Tatrách na 3 dny od 1725 Kč!
  6. Týden v Chorvatsku od 1990 Kč s plnou penzí! Možnost autobusem i vlastní dopravou!
  7. Itálie na 10 dní s plnou penzí již od 2990 Kč!
  8. Luxusní dovolená v Tatrách na 5 dní za 1980 Kč! Vouchery platí celý rok!
  9. Pobyt ve Vysokých Tatrách na 5 dní jen za 1890 Kč! S polopenzí a 50% slevou na masáž!
  10. Slovenské termály na 2 – 3 noci PRO 2 za 3990 Kč! Malé Bielice!

Rok 2012 vynesl na první místo v prodeji Zboží a přinesl také vyšší zájem o Pobyty. V roce 2012 se prodalo přes 120 tisíc poukazů na zboží (75 tisíc v roce předchozím), přes 73 tisíc poukazů na jídlo (82 tisíc v roce předchozím) a přes 65 tisíc poukazů na pobyty (45 tisíc v roce předchozím).  Z uvedených čísle je mimo jiné zřejmé i to, že zájem o jídlo zaznamenal meziročně pokles.

Nejprodávanější kategorie, 2012 Nejprodávanější kategorie, 2011
  1. Zboží [2]
  2. Jídlo [1]
  3. Pobyty [4]
  4. Ostatní [3]
  5. Sport  [6]
  6. Krása  [5]
  7. Relaxace [-]
  1. Jídlo
  2. Zboží
  3. Ostatní
  4. Pobyty
  5. Krása
  6. Sport
  7. Relaxace

O Zapakatel.cz

Zapakatel.cz je jeden z nejsilnějších českých slevových serverů a na Slovensku působí jako Zabagatel.sk. Na trhu působí od léta roku 2010, v březnu 2011 otevřel v Praze první zákaznické centrum, ve kterém mohou lidé nakupovat speciální nebo nevyužité vouchery, platit v hotovosti či si osobně vyzvedávat zboží a vyřizovat reklamace. V září 2011 bylo otevřeno druhé zákaznické centrum v Brně.

Zapakatel.cz a Zabagatel.sk najdete na www.zapakatel.cz a www.zabagatel.sk, stejně tak jako na sociálních sítích Facebook (Zapakatel.cz a Zabagatel.sk), Twitter.com (@Zapakatel.cz),  Google+ (Zapakatel.cz) a Foursquare (Zapakatel.cz).