Češi na slevových serverech kupují především wellness dovolené v tuzemsku

Praha, 23. července 2013 – Statistiky největšího tuzemského slevového serveru Slevomat ukazují, že mezi Čechy roste zájem o wellness pobyty v České republice. Oproti loňskému roku vzrostla poptávka Čechů po dovolené ze Slevomatu o 300 %. Čechy v létě nejvíce lákají víkendové pobyty v jižních Čechách a na jižní Moravě. Největší zájem je o dražší wellness pobyty, vyhledává je 60 % zákazníků Slevomatu. (TZ)

Nejoblíbenější české regiony?

Mezi nejoblíbenější místa pro dovolenou v České republice patří regiony, které mají bohatou historii a především památky zapsané na seznamu kulturního dědictví UNESCO. Češi v létě nejvíce vyhledávají ubytování na Českokrumlovsku, v Hluboké nad Vltavou a v Lednicko-valtickém areálu. Zimní měsíce jsou spjaty především s horskými regiony, nejoblíbenější jsou tak Krkonoše, Jeseníky a Šumava.

Nejoblíbenější letní regiony

Nejoblíbenější zimní destinace

1

Českokrumlovsko

1

Krkonoše

2

Hluboká nad Vltavou

2

Jeseníky

3

Lednicko-valtický areál

3

Šumava

4

Karlovy Vary

4

Beskydy

5

Mariánské lázně

5

Praha

Mezi nejoblíbenějšími destinacemi se umístila také Praha. Zájem o ubytování v Praze je spojený s adventním obdobím, v průběhu roku je poptávka malá. Praha je pátou nejpopulárnější destinací v zimní sezóně. „Kromě nejoblíbenějších destinací se snažíme pravidelně do nabídky zařazovat i méně turisticky známé kouty republiky. Věříme, že zákazníky inspirujeme a pomáháme jim objevovat nové regiony a zajímavá místa, o kterých by se jinak nedozvěděli. S tím souvisí i fakt, že Slevomat podporuje cestovní ruch v České republice,“ říká Jana Zahradníčková, marketingová manažerka portálu Slevomat.

Víkendové pobyty jsou na slevových serverech nejprodávanějším typem dovolené, stojí v průměru 1 990 korun pro dvě osoby. „Nabídky víkendových ubytování jsou populární díky cenové dostupnosti. Díky příznivé ceně si jich mohou Češi dopřát více v průběhu celého roku,“ vysvětluje Zahradníčková.

O dovolené se v českých domácnostech starají ženy

V sekci Cestování kupují ženy 70 % voucherů.  Průměrný věk nakupujících se pohybuje kolem 30 let a jedná se o lidi bydlící či pracující v okolí krajských měst. Letní a zimní sezóna je stejně jako u cestovních kanceláří nejsilnějším obdobím pro prodej ubytovacích voucherů. V těchto obdobích Slevomat prodá 80 % voucherů, zbylých 20 % je rovnoměrně rozděleno mezi jaro a podzim.

V létě 2012 vedly poznávací pobyty, tento rok je v letních měsících zájem o last minute

Zvýšený zájem zákazníků v letošní letní sezóně, a s tím související rozšíření nabídky, zaznamenal Slevomat v oblasti last minute nabídek zahraničních dovolených. Dle statistiky serveru vyplývá, že zákazníci nejčastěji vyhledávají tradiční destinace, především Itálii, Chorvatsko a Bulharsko. „V loňském roce se nejvíce prodávaly víkendové poznávací zájezdy po Evropě. O ty je stále zájem, ale co do výše prodejů vyhrávají delší dovolené u moře. Za rozšířením last minutů stojí přístup cestovních kanceláří, které zjistily, že slevové servery efektivně pomáhají vyprodat volné kapacity,“ prozrazuje Zahradníčková.

 

Velký zájem ze strany partnerů

Zvýšené poptávce ze strany zákazníků také odpovídá významně vyšší zájem o uveřejnění slevové akce ze strany hotelů, penzionů a cestovních kanceláří. „Letošní léto opětovně dokazuje, že i pro cestovní ruch jsou slevové servery efektivním a výhodným prodejním kanálem. Partner prostřednictvím slevového serveru vyprodá kapacitu, kterou by měl s velkou pravděpodobností nevytíženou. Partner v případě správně nastavené slevové akce vouchery pokryje variabilní náklady a nevzniká mu ztráta z neprodané kapacity. To potvrzuje přetlak zájemců o slevové akce, z kterých vybíráme pouze ty nejkvalitnější,“ vysvětluje Zahradníčková.

Více o Slevomat.cz

Slevomat.cz je první a největší firmou, která na českém trhu představila koncept hromadného nakupování. Svým uživatelům každodenně představuje výjimečné cenové nabídky na předjednané služby a produkty. Za dobu svého fungování zákazníkům ušetřil již dvě a půl miliardy korun a rozšířil svou uživatelskou základnu na více než jeden a čtvrt milion lidí.

Slevomat.cz nabízí své služby v celé České republice a také na Slovensku, v Maďarsku, Estonsku, Lotyšku a Litvě.