Nový systém přenosu mobilního čísla mezi operátory: rychlost, ale také nová pravidla a aktivní role pro zákazníka, upozorňuje Asociace provozovatelů mobilních sítí.

Na začátku týdne u jednoho operátora, na konci týdne u konkurence. Termín, který na základě nového opatření ČTÚ přináší kompletně nový systém vytvořený skupinou odborníků na půdě Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS). Nové podmínky si ovšem vyžadují i nový postup pro koncového zákazníka. (TZ)

„APMS se skutečně podařilo proces nastavit tak, že pokud zákazník splní všechny nezbytné předpoklady již při kontaktování nového poskytovatele, mohl by začít využívat jeho služeb již během čtvrtého dne“ říká prezidentka APMS Michaela Renčínová.  „Aby bylo technicky možné zajistit přenos čísla, ukončení služeb u opouštěného poskytovatele služeb a spuštění služeb u nového poskytovatele během takto krátké doby, musí být jistota, že zákazník nemá u opouštěného poskytovatele služeb na svém mobilním čísle žádné další závazky. Jestliže si však zákazník vyřeší své smluvní závazky ještě před započetím samotného procesu přenesení čísla, přinese mu to zmíněnou úsporu času.“

Spolu s novým řešením pro přenášení čísel byla na straně mobilních operátorů výrazně posílena i infrastruktura zajišťující včasnou aktivaci a deaktivaci služeb v čase, kdy probíhá přenesení čísel. Samotné přenesení totiž zdaleka není jenom o předání čísla jinému poskytovateli služeb, ale taktéž musí dojít včas k deaktivaci všech služeb u původního a k aktivaci nových služeb u přejímajícího poskytovatele. Toto vše se musí stát najednou u řádově několika tisíců zákazníků v krátkém časovém okně v řádu několika málo hodin tak, aby tuto složitou operaci zákazník nijak negativně nepocítil.

Nový systém přenosu mobilního čísla bude spuštěn přesně prvního září. Veškeré žádosti o změnu poskytovatele služeb přijaté do tohoto data, budou řešeny podle stávajících pravidel.