Výprodeje školních potřeb vrcholí

Absence pastelkovného je jednou z příčin, která stojí za nárůstem zájmu po slevách na školní potřeby. Rekordní čísla hlásí slevové servery, na kterých by Češi letos měli za školní potřeby utratit kolem 7 mil. korun. Výraznou snahu ušetřit peníze za školní potřeby vnímají nebývale silně ale také obchodní řetězce i e-shopy. Počet prohlédnutých on-line akčních letáků zaměřených na začátek školy je v posledních dnech trojnásobný oproti celkovému průměru. Vyplývá to z dat největšího českého vyhledávače slev Skrz.cz. (TZ)

Výše tzv. pastelkovného činila při svém zavedení v roce 2006 tisíc korun, ještě předloni pak 800 korun na prvňáčka. Jeho absence je citelnou ztrátou pro nemálo tuzemských rodinných rozpočtů a nejen rodiče prvňáčků se tak snaží hledat výhodné nákupy školních pomůcek v kamenných obchodech i na internetu. „Jen na slevových serverech za ně Češi utratí kolem 7 milionů korun, což je zhruba o 30 % více než loni. Poptávka roste ale i po dalších formách slev a výhod, stále oblíbenější jsou třeba speciální tematické slevové dny a nákupní akce,“ říká Petr Kováčik, ředitel vyhledávače slev Skrz.cz.

Výhodné komplety

„Zvýšený zájem o školní potřeby jsme na slevových serverech zaznamenali zhruba v polovině srpna a právě v těchto dnech dosahuje svého vrcholu. Poptávka po školních potřebách by měla být výrazně nadprůměrná ještě první 2 týdny v září,“ říká Kováčik ze Skrz.cz. Letošní specialitou slevových serverů jsou školní batohy předem naplněné celými soupravami školních potřeb. Ty se dají na slevových serverech sehnat od 300 korun. “Zájem o takový druh nabídky nepřekvapuje. Odráží obecný trend, který na slevovém trhu vnímáme. Lidé nehledají jen slevy, ale také inspiraci a nápad. Mnohem více než dříve se také snaží samotní obchodníci,“ vysvětluje Tomáš Bátrla, spoluzakladatel slevového serveru Vykupto.cz, a dodává: „Školní batohy rovnou vybavené potřebami pro školáka jsou hitem hned z několika důvodů. Je to výborný nápad, ulehčuje rodičům práci a šetří čas i peníze.”

Školní tématika v letácích táhne

S cílem oslovit svými akčními nabídkami i tu část populace, která již na internet přesunula i své nákupní choutky, reagují kamenné obchody a řetězce tak, že nabízejí své aktuální akční nabídky k prolistování i online. „Jen na Skrz.cz  přesahuje počet prolistovaných online akčních letáků měsíčně 1 milion,“ říká Petr Kováčik ze Skrz.cz. Již čísla za první 2/3 srpna ukazovala, že zaměření obchodních řetězců na akční nabídky vztahující se k zahájení nového školního roku, zvedne počty přečtených online letáků za druhý prázdninový měsíc hned několikanásobně. „Oproti standardním akčním letákům supermarketů či hypermarketů se průměrný počet přečtení těch, které jsou zaměřené na školní potřeby, zvedl za poslední srpnový týden trojnásobně,“ popisuje zájem o slevové akce Petr Kováčik ze Skrz.cz. Nejčastěji se v akčních letácích objevují slevy na penály a školní batohy. Oblíbené jsou také celé sady školních potřeb s jedním motivem. „Průměrná sleva školních potřeb se v obchodních řetězcích v závislosti na druhu zboží pohybuje mezi 30 a 40 %,“ říká Petr Kováčik z vyhledávače slev Skrz.cz.

Od pastelek po tablety

V online letácích supermarketů a hypermarketů najdou rodiče akční nabídky v podstatě na vše, co jejich školák potřebuje. Od obligátních sešitů a penálů, přes boxy na svačinu až po hit posledních let – přepisovatelné rollery. Na začátek školního roku se však nesoustředí pouze hypermarkety a papírnictví. Např. pro prodejce elektroniky je dobrou zprávou stále rostoucí obliba tabletů mezi školáky. Prodejci obuvi zase lákají ve svých akčních letácích na nabídku školních přezůvek. Pozadu nezůstávají ani prodejci oblečení a nábytku. „Zdá se, že obchody sázejí na to, že zejména rodiče prvňáčků nedbají jen na výbavu potřebným arsenálem školních pomůcek, ale také na to, aby to jejich školáčkovi při školní premiéře náležitě slušelo. Je to koneckonců pro všechny veliká událost,“ popisuje Petr Kováčik ze Skrz.cz.

Od nárazových slev až po tematické dny

Kromě standardních akčních letáků a „obyčejných“ slev se obchodníci snaží zejména při příležitostech typu zahájení školního roku přilákat zákazníky do svých prodejen i novými cestami. „S e-shopy i kamennými obchody připravujeme pro tyto příležitosti dokonce celé tematické dny a velké nákupní akce. Takovým příkladem je speciální slevový týden OC Nový Smíchov, v rámci kterého se spojilo více obchodníků a připravili společně knížku slevových kupónů, se kterou rodiče seženou na jednom místě výhodně vše potřebné pro svého školáka,“ popisuje aktuální slevové trendy Kováčik a dodává: „Ti rodiče, kteří nechávali nákupy školních pomůcek na poslední chvíli, tak můžou využít jednu z posledních možností výhodného nákupu ještě v prvním zářijovém týdnu. Zhruba v polovině září už se ceny většiny školních potřeb vrátí na svou standardní úroveň.“

Více o Skrz.cz

Skrz.cz je nejstarší a zároveň největší český vyhledávač slevových nabídek – denně nabízí 6000 slev a každý sedmý prodaný slevový kupón v Česku je zprostředkován právě přes něj. Skrz.cz sleduje také akční letáky více než 40 obchodních řetězců, přehledně je třídí a nabízí je zákazníkům k prolistování online. Počet přečtených akčních letáků na Skrz.cz přesahuje stabilně 1 milion za měsíc. Kromě akčních letáků sleduje Skrz.cz také akční nabídky e-shopů. Na Skrz.cz tak zákazník najde komplexní informace ze světa slev.

Odkazy

Skrz.cz: www.skrz.cz