RTB inzertní možnosti na vzestupu, inzerujte na Internetu efektivně a moderně

Ostrava, 3. září 2013 –Internet Billboard, a.s. po necelém roce budování rozsáhlé inzertní sítě umožňující využití systémem RTB (Real Time Bidding) hlásí desítky milionů zobrazení internetové (display) reklamy a až 31% využití prostoru, který je k právě pro RTB metody k dispozici. (TZ)

V říjnu 2012 začala fungovat RTB (Real Time Bidding) platforma společnosti Internet Billboard s minimálními objemy inzerce a na malé části dostupného inzertního prostoru. V září 2013 měsíčně „protočí“ desítky milionů internetové (display reklamy a využívá až 31 % z prostoru, který je pro RTB metody k dispozici. Z celkového reklamního prostoru to ale stále jsou pouze necelá tři procenta.

RTB Ad Market umožňuje vysoce efektivní nákup internetových reklamních ploch s využitím plně automatizované platformy,“ říká CEO Internet Billboard Karel Pavlíček. „Je možné výrazně ušetřit, využít všech možností cílení a modelů nákupu i propojit s vlastními inzertními systémy,“ dodává.

Internet Billboard provozuje jednu z nejrozsáhlejších inzertních sítí, kde je možné nakupovat internetovou inzerci pomocí RTB nyní na území čtyř zemí – Česká republika, Polsko, Turecko a čerstvě i Maďarsko.

Objem peněz v internetové reklamě v České republice (podle odhadů SPIRu) v roce 2013 by měl přesáhnout 12.9 miliard korun. 6 miliard připadá na klasickou display reklamu (v ceníkových cenách), na RTB prozatím pouze 12 milionů korun (v reálných cenách). RTB přitom vykazuje meziroční růst 43.2 %, nejvíce ze všech druhů Internetové reklamy.

Podle zahraničních odhadů (IDC) bude RTB růst meziročně 59% růstem až do roku 2016 a jde tak o nejrychleji rostoucí segment digitální inzerce. V roce 2016 by tak mělo RTB dosáhnout objemu 13.9 miliardy USD celosvětově. V sousedním Německu například RTB tvoří 8% z celkového objemu prodeje display reklamy.

„Obrovskou výhodou RTB, vedle možnosti širokého zásahu, je optimalizace kampaní v reálném čase,“ uvádí Karel Pavlíček. „Výsledkem je vyšší eCPM i konverze a zcela nové možnosti týkající se cílení. Pokud někde kampaň nefunguje, můžete ji přesunout kamkoliv jinam, bez nutného závazku v podobě nakoupených zobrazení na jediném místě“.

RTB (Real Time Bidding) je prodej (a nákup) internetové (display) reklamy probíhající v reálném čase. Část reklamní plochy i těch největších serverů je nabízena právě tímto způsobem. Ten umožňuje efektivně a v reálném čase, praktickým aukčním systémem, získávat potřebné reklamní plochy. Vedle vyšší efektivnosti a úspor je RTB schopné poskytnout i lepší možnosti cílení či retargettingu.

Jiné země znamenají nejenom jiné možnosti ale také například rozdíly v úspěšnosti internetových kampaní mezi jednotlivými zeměmi (upozornění – data pro Maďarsko jsou prozatím poměrně malá s ohledem na nedávný vstup na tento trh).

Průměrné CTR u CPC kampaní

Průměrné CTR u CPM kampaní

Česko

0.14 %

0.07 %

Polsko

0.27 %

0.16 %

Turecko

0.07 %

0.03 %

Maďarsko

0.22 %

0.03 %

Nejvíce oblíbeným reklamním formátem je tzv. Square (250-300×250-300px), nejúspěšnějším ale DoubleBillboard (720x200px). S 0.24% průměrnou CTR za celé období je třikrát úspěšnější, než formát dříve jmenovaný. Třetí nejvíce používaný formát je Skyscrapper (600×120-160px), který se v průměrné úspěšnosti (0.11 %) shoduje s LeaderBoardem (725-750×90-100px), čtvrtým nejpoužívanějším formátem.

O společnosti Internet Billboard, a.s.

Historii Internet Billboard a.s. můžete sledovat od roku 1996, kdy stála u zrodu významných aktivit týkající se internetové inzerce, nejprve v podobě projektu Billboard.cz, později BB Media Projektu. Následovaly projekt BB Kontext a BB Text, rozšíření aktivit do dalších evropských zemí.  Od roku 2012 je Internet Billboard nejrychleji rostoucí společností věnující se RTB (Real Time Bidding) s pobočkami v Turecku, Polsku a Maďarsku.

Celkově Internet Billboard, a.s. spravuje reklamní prostor převyšující 20 miliard impresí měsíčně a technologické řešení je používáni ve střední a východní Evropě (Slovensko, Polsko, Turecko, Rusko, Maďarsko, Rumunsko, Lotyšsko, Estonsko či Litva). Společnost je významným dodavatelem služeb a nástrojů pro správu internetového reklamního prostoru a reklamních kampaní. Produkty jsou určeny pro majitele malých i velkých webových stránek, agentury i mediální domy.