Effectix: Jak na Internetu vytvořit z výrobku žádaný produkt

Praha 8. října 2013 — Ludmila Zlatníková, online marketing specialist, ze společnosti Effectix.com sepsala praktické a zásadní tipy týkající se provázání internetové prezentace s obchodem, ideálně samozřejmě elektronickým obchodem (e-shopem).  Desatero „Jak na Internetu vytvořit z výrobku žádaný produkt“ jsme navíc proměnili i v užitečnou infografiku. (TZ)

Kolekce deseti jednoduchých a zásadních tipů může pomoci tam, kde se kdokoliv snaží proměnit výrobek v žádaný produkt a úspěšně prodávat na Internetu. Kompletní desatero najdete na adrese www.effectix.com/cz/novinka/desatero-jak-prodavat, kde je také možné získat kompletní infografiku.

Jak na Internetu vytvořit z výrobku žádaný produkt

  1. Promyslete si jasnou koncepci a cíl webu. První dojem z vašeho webu musí být pozitivní. Struktura webu, grafické rozložení prvků a samotné texty pak musí být pro návštěvníka intuitivní a sdělovat mu srozumitelně, kde se právě nachází a co má udělat.

  2. Cesta k nákupu produktu musí být opravdu jednoduchá, bez zbytečné nutnosti se registrovat, složitého hledání nebo nejasné výsledné ceny do posledního kroku.

  3. Pište o tom, jaký užitek má produkt pro samotného uživatele. Myslete na svého zákazníka a nevítejte ho úvodní stránkou „O nás“ s bohatou firemní historií! Vypište do přehledných odstavců a odrážek, jakou potřebu a užitek mu váš produkt řeší, proč by si měl návštěvník vybrat právě váš e-shop.

  4. Zdůrazněte jedinečnost produktu nebo služeb. I přesto, že o nákupu rozhodují emoce, zákazník potřebuje mít i jednoznačný praktický důvod, aby si svůj správný výběr potvrdil. Sdělte mu svoji JKV (jedinečnou konkurenční výhodu).

  5. Pamatujte, že stále více vašich zákazníků bude chtít váš web a e-shop vidět dobře na mobilních telefonech a tabletech. A hlavně z mobilních zařízení nakupovat.  Design webu je nutné mít takový, aby byl na mobilních zařízeních plně použitelný.

  6. Doporučení je to, co prodává – pro menší firmy, které oslovují nové zákazníky, jsou velmi významné reference a důvěryhodná doporučení. A nezapomeňte na aktualizaci poslední novinky s PF 2013!

  7. Buďte vidět tam, kde jsou vaši zákazníci. Například ve srovnávačích zboží a cen (Heureka.cz, Zbozi.cz), jejichž vliv jako pomocníka při nákupu stále roste. Nenechte se zmást jejich názvem, nejde pouze o porovnání ceny, ale o důvěryhodnost, známost a oblíbenost produktu. Publikujte, přispívejte odbornými články a komentáři všude tam, kde jsou vaši zákazníci.

  8. Nepodceňujte optimalizaci pro vyhledávače, stále patří (a ještě dlouhou dobu budou patřit) k významným způsobům přivádění zákazníků na web. Více a více ale platí, že je potřeba optimalizovat kvalitními texty, relevantními zpětnými odkazy a hlavně s ohledem na lidi, ne pouze na stroje.

  9. Budujte vztahy se svými zákazníky a cílovou skupinou. Komunikujte s nimi a dejte jim možnost se vyjádřit, sdílet a „lajkovat“ váš produkt. Ideálním prostředím je firemní blog, e-mailing a sociální sítě (Facebook, Twitter, Youtube, Google+ ale možná i Pinterest či Instagram).

  10. Testujte, měřte, testujte – každý web je jedinečný a proto žádná doporučení neplatí 100%! Webové stránky, newslettery a online reklamu lze jednoduše testovat, vyhodnotit a také obratem upravovat! Zkuste online testovat např. 2 různé formy propagace stejného produktu, u kterého změníte např. obrázek, popis, cenu či umístění formuláře. Získáte cenné informace o tom, na co vaši zákazníci lépe reagují a jak váš produkt na internetu prodat.

Pokud budete mít zájem desatero použít ve vašem médiu, prosím nezapomeňte, autorkou je Ludmila Zlatníková, online marketing specialist společnosti Effextix.com. Ludmila je také případně připravená vám odpovědět na otázky s desaterem či online marketingem spojené.

O společnosti Effectix.com

Effectix.com, s.r.o. zajišťuje pro rozsáhlé portfolio svých klientů služby v oblasti efektivního internetového marketingu. Od výroby webových stránek nebo internetových obchodů, přes SEO až po následnou propagaci a zviditelnění firem na Internetu. Poskytuje komplexní servis v internetové oblasti s jasným zaměřením na maximalizaci okamžitých prodejních výsledků. S nadstandardním klientským servisem pracuje pro malé, střední i velké firmy.