MediaCom rozšiřuje služby o content marketing, novou divizi vede Marek Bačo

Pražská kancelář přední mediální agentury MediaCom posiluje nabídku služeb o strategické plánování, poradenství a produkci obsahového marketingu. Tyto služby bude poskytovat pod globální značkou Mediacom Beyond Advertising (MBA). Ředitelem nově vzniklého oddělení se stal Marek Bačo. Marek doposud působil jako Agency Business Director v sesterské digitální agentuře H1.cz zaměřené především na výkonnostní marketing. Obě agentury spadají v ČR pod největší uskupení mediálních agentur GroupM. (TZ)

Nástup nového šéfa oddělení a posilu agentury hodnotí dlouholetá CEO MediaCom Praha Petra Pipková pozitivně. „Jsem ráda, že naše MBA služby povede právě Marek, který již v minulosti úspěšně pomáhal realizovat digitální a výkonnostní kampaně pro naše klienty po integraci H1.cz do rodiny GroupM. Jsem přesvědčena, že díky jeho předchozím zkušenostem představí úspěšně klientům náš pohled na dnešní možnosti obsahového marketingu a výhody propojení se všemi stávajícími službami agentury.“

Také Marek Bačo je nadšen ze své nové role i ze služeb, které bude jeho oddělení poskytovat. „Investice do obsahu rostou a stejně tak i zájem zadavatelů o aktivity spjaté s content marketingem. Tyto aktivity se inzerentům skutečně vyplácejí. Mým hlavním úkolem proto bude představit benefity obsahového marketingu všem klientům agentury a pomáhat jim definovat obsahovou strategii, kterou zasadíme do kontextu dnešní mediální spotřeby. Náš MBA tým bude také nabízet poradenství v rámci tvorby, samotné produkce obsahu a následující distribuce napříč všemi možnými mediálními kanály.“

Obsahový marketing čeká růst

Společně s měnícím se mediálním prostředím se mění i očekávání na straně spotřebitelů. Tento trend výrazně napomáhá zvýšení důležitosti obsahové složky v marketingovém mixu na straně zadavatelů. “Pravdou ovšem je, že pro značnou část zadavatelů je content marketing buď jen buzzword nebo pouze kampaňová výroba inzertního obsahu. Tento přístup však často tříští sdělení, postrádá strategii, konzistenci, vzájemné propojení a kontinuitu. Dnešní spotřebitel je ale náročnější. Rostoucí fragmentace medií a především objem informací podtrhuje důležitost obsahu, který je pro daného spotřebitele nejen zajímavý, ale má pro něj určitou hodnotu. Klíčové faktory v této rovnici jsou také relevance a dostupnost. V konečném důsledku je z pohledu spotřebitele jedno, jestli takto zamýšlený obsah našel v analogovém či digitálním světě, a rozhodně neřeší, zdali k němu doputoval přes ‘paid’, ‘earned’, či ‘owned’ media,“ dodává Marek Bačo.

Start nového oddělení reaguje na narůstající poptávku. Jeho vytvoření uvítala zejména Petra Pípková. „Pojmy a služby jako: content marketing, branded content, event marketing, SEO, social media marketing, native advertising, medialní partnerství či sponzoring pro nás samozřejmě nejsou úplně nové. Doposud jsme tyto služby nabízeli odděleně. Přitom MediaCom není v tomto ohledu žádný nováček. Například naši australští kolegové byli nedávno oceněni jako obsahová agentura roku na tamějším trhu. I proto jsem nadšena, že můžeme výše uvedené služby představit komplexně a konsolidovat pod jednotnou světovou značkou i zde v ČR.“

O MediaCom Praha, s. r. o.

Pražská pobočka MediaCom je jednou z nejvýznamnějších mediálních agentur na českém trhu a je součástí globální sítě stejnojmenné značky, která je v současnosti tržním lídrem např. ve Velké Británii, Německu či Kanadě. Celosvětově zaměstnává společnost přes 5.800 marketingových a komunikačních odborníku v 97 zemích světa. Hlavní činností agentury jsou služby mediálního plánování a nákupu, tvorby mediální strategie, realizace spotřebitelských a mediálních výzkumů. V současné době servisuje pražská pobočka hned několik předních zadavatelů reklamy, mezi něž patří např. T-Mobile, Procter & Gamble či Škoda Auto.

MediaCom je také součástí uskupení GroupM, jež zastřešuje společné mediální investice všech klientů mediálních agentur patřící do rodiny největšího komunikačního holdingu WPP. Do sdružení mediálních agentur mimo MediaCom dále patří MEC, Mindshare a Maxus. V současné době spravuje GroupM celosvětově mediální rozpočty převyšující 28 mld. USD.

O Mediacom Beyond Advertising

Mediacom Beyond Advertising (MBA) je integrovaná globální divize mediální agentury MediaCom, která svým zákazníkům přináší komplexní řešení a služby v oblasti content marketingu. Mezi hlavní služby patří především: tvorba a audit celkové obsahové strategie, marketing a komunikace napříč sociálními sítěmi, SEO, nativní reklama, mediální partnerství či sponzoring. Zároveň poskytuje poradenství v rámci samotné kreativního vývoje a produkce obsahu. MBA je jedno z nejrychleji rostoucích oddělení agentury, které čítá přes 500 specialistů působících v 48 zemích světa. Krédem MBA je pak: „Great content deserves a great audience. We don’t just create content – we know how to put content to work.“