Proklikovost inzerátů na internetu v Česku meziročně stoupá

Praha 29. července 2015 — V první polovině roku 2015 se průměrná proklikovost internetové inzerce (CTR) v Česku zvýšila na 0,66 %, oproti 0,38% proklikovosti ve stejném období loňského roku se jedná o výrazný růst. Tento vývoj však není ojedinělý, růst zaznamenalo také Slovensko a to z 0,35 % na 0,44 %. Tyto údaje vyplývají z elektronické inzerce, která v roce 2014 až 2015 prošla skrze systémy společnosti RTB House a která byla ve značné míře realizována prostřednictvím technologie RTB (real-time bidding) a převážně se týkala e-komerčních služeb a aktivit. (TZ)

“Jde o velmi výrazný růst, při kterém hrála zásadní roli i naše neustálá snaha zlepšovat nejen naše technologie a algoritmy, ale také práci s inzeráty od klientů,” říká Vladimír Houba ze společnosti RTB House. “Pozitivní trendy výkonnosti inzerce se projevily i na obratech, v prvním pololetí 2015 jsme zaznamenali v Česku 252% růst oproti obratu v prvním pololetí roku 2014, na Slovensku rosteme o 148 %, což je dáno menším a méně dynamickým trhem,” dodává Houba.

RTB House roste i počet kampaní, meziročně o 148 % v Česku a o 46 % na Slovensku. Svědčí to o rostoucím zájmu o internetovou inzerci, ale také o spokojenosti firem, které inzerci na internetu využily v předchozím roce.

Internetová inzerce v roce 2014 v Evropě dosáhla objemu 30.7 miliardy euro (11.8% růst oproti roku 2013, podle metodiky IAB Europe). Nejvíce rostla display reklama (15.5 %) následovaná reklamou ve vyhledávačích (11.2 %), nejméně rostly reklamy v adresářích a katalozích (5.8 %).

Online trh je dnes v Evropě druhým největším reklamním trhem, jedničkou je televize, ale pouze s 33,5 miliardy Euro, trojkou je tisk s 26.8 miliardy Euro.

“V reklamě využívané v e-commerce segmentu dnes převládají modely prodeje reklamy založené na výkonu,” upozorňuje Vladimír Houba. “Inzerenti využívají výhod placení za proklik ve vyhledávačích, PPC, programatického nakupování nebo real time biddingu, tedy nakupování v reálném čase. Velkou roli hraje i využití nových formátů, videí, sociálních médií, mobilní reklamy a přirozené, nativní, reklamy v médiích,” dodává.

V České republice rostla, podle údajů od IAB, internetové reklama o 7.7 % (v letech 2014 a 2013), což nás řadí na konec pomyslného žebříčku (evropský průměr je 11.8 %). Rekordními skokany v růstu bylo Slovinsko (43.1 %), Irsko (33.3 %) a Bělorusko (32,8 %).

Podle IAB používá v Česku 80 % populace internet pro osobní účely, 68 % jej používá denně a 49 % lidí používá nějaké internetově připojené zařízení v okamžiku, kdy se dívá na televizi (32 % používá u televize chytrý telefon, 66 % počítač, 14 % tablet).

O RTB House

RTB House se specializuje na přesně cílenou display reklamu s řešeními zaměřenými na profilaci, cílení a získávání nejcennějších zákazníků na internetu. Technologie od RTB House umožňují jakémukoliv on-line obchodu, značce nebo výrobci spustit jemu přizpůsobené kampaně, které poskytují personalizovaný obsah jeho zákazníkům a to vše v reálném čase.

RTB House s centrálou ve Varšavě v Polsku působí na 33 trzích a celosvětově zajišťuje více než 650 reklamních kampaní. Pro své klienty nakupuje více než 3,5 mld. reklamních zobrazení za měsíc.

Tým RTB House poskytuje své služby od roku 2012. Více na http://www.rtbhouse.com/.