Češi si oblíbili online charitu. Přes sportovní aplikaci Pomáhej pohybem přispěli více jak dvěma miliony korun na 97 projektů

Praha 27. října 2015 – Digitální komunikační agentura BRAINZ vyvinula pro Skupinu ČEZ unikátní mobilní aplikaci EPP – Pomáhej pohybem, díky níž má uživatel možnost vlastním aktivním pohybem určovat, které charitativní projekty a v jaké výši má Nadace ČEZ finančně podpořit. Do projektu, který zaštítila i řada známých osobností, se zapojilo téměř 120 000 přispěvatelů. (TZ)

Přes Pomáhej pohybem lidé do současné chvíle nasportovali okolo 330 000 hodin, uběhli nebo ujeli přes 2 miliony kilometrů, a spálili na 170 milionů kalorií. Záměrem Nadace ČEZ k vytvoření aplikace bylo do participace zapojit širokou veřejnost. S agenturou BRAINZ tak vytvořila unikátní koncept – pomáhat pohybem sobě i těm, kdo pomoc potřebují. “S BRAINZ jsme připravili koncept aplikace, která skrz běžné aktivity motivuje lidi k participaci na projektech, které Nadace ČEZ finančně podporuje”, říká Mgr. Michaela Žemličková, MBA, ředitelka Nadace ČEZ.

Koncept okamžitě oslovil mnoho rekreačních sportovců a ukázal se být uživatelsky velmi přitažlivý. Aplikace EPP dosáhla již během prvních dvou měsíců na přední příčky mezi nejstahovanějšími aplikacemi – obsadila 1. místo mezi bezplatnými aplikacemi v App Store  a umístila se také v top desíti aplikacích v Google Play. ,,Za čtyři měsíce si aplikaci EPP stáhlo téměř 120 000 uživatelů – podporovatelů, kteří ji použili celkem přes 280 000 krát. Podařilo se tím posbírat přes 11 milionů bodů a podpořit tak témeř 80 projektů”, říká Bob Tetiva, jeden z majitelů agentury BRAINZ. Své bodové skóre mohou uživatelé průběžně sledovat a ti nejaktivnější se najdou na webových stránkách pomahejpohybem.cz.

Aplikace EPP je výjimečná v mnoha ohledech. Nejenže skvěle funguje jako sport tester – měří tempo, čas a zaznamenává GPS trajektorii, obsahuje navíc i příběhy, k jejichž šťastnému konci může uživatel vybranou aktivitou přispět. Není přitom nutné být zrovna vrcholovým sportovcem jako Martina Sáblíková nebo Jaromír Jágr, kteří se do projektu také zapojili, efektivně pomoci lze i obyčejnou chůzí. Každý sportovní výkon se po ukončení aktivity převede na body, které může uživatel věnovat zvolenému charitativnímu projektu. Může si zároveň přečíst o již naplněných cílech, kterých stále přibývá. Jedná se tak o naprosto unikátní koncept aplikace, která funguje jako sport tester a dárce zároveň – nejenže sportem uděláte radost sobě i někomu dalšímu, ale navíc vás to kromě spálených kalorií nic nestojí.

Úspěšný projekt na sebe během letošního roku významně upozornil již několikrát, nejvýrazněji pak během mistrovství světa v ledním hokeji a mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. Ambasadorem speciální verze aplikace pro hokejové mistrovství světa se stal Jaromír Jágr, v Karlových Varech to potom byly dokonce takové celebrity jako prezident festivalu Jiří Bartoška, herečky Simona Babčáková a Eliška Balcerová nebo členové skupiny LUCIE. ,,U hokeje mohli fanoušci sbírat body při skákání a fandění, ve Varech se pak jezdilo na Oranžových kolech Nadace ČEZ, díky kterým získalo finanční podporu 10 projektů v celkové výši 780 000 Kč. Rádi bychom, aby uživatelé přispívali svými nápady na rozšíření aktivit v aplikaci a pomáhali svým pohybem i nadále. Více se dozví na pomahejpohybem.cz a na Facebooku,“ dodává Tetiva. Za kompletním vývojem aplikace EPP stojí digitální agentura BRAINZ, která se společně se Skupinou ČEZ a agenturou Vivalogic podílela i na jejím konceptu.