Slevové portály přivedly zákazníky do českých lázní a pomohly překonat pokles zahraničních turistů

Zájem tuzemských turistů o česká a moravská lázeňská města je na vzestupu. Leckde v takové míře, že se jim podařilo nahradit chybějící ruskou klientelu. Vyplývá to z komentářů provozovatelů slevových portálů a zástupců jednotlivých měst. (TZ)

Například dvojka na trhu slevových portálů Pepa.cz, který se přímo specializuje na domácí cestování včetně nabídky lázeňských pobytů, hlásí za letošní rok meziroční nárůst o desítky procent.

Největší byl zájem o lázeňská města v západních Čechách.

“V Karlových Varech dochází k výraznému nárůstu české klientely již od počátku roku 2015,” uvádí Jitka Ettler Štěpánková, ředitelka městského informačního centra v Karlových Varech. “Za první pololetí přijelo do města o 16% více návštěvníků, kteří zde strávili o 37% více nocí než v roce 2014. To je pro Karlovy Vary výtečná zpráva.”

Podobně na tom je také zájem turistů o Františkovy a Mariánské Lázně.

“Letošní lázeňská sezona se díky teplému podzimu protáhla až do konce listopadu,” zmiňuje Jana Bačová, šéfka marketingu Pepa.cz. “Nabídky turistických pobytů v českých lázních patří již druhým rokem k evergreenům. Skvěle se u nich protíná rostoucí poptávka s nabídkou. Právě slevové portály jsou totiž pro celou řadu provozovatelů nejlepším způsobem, jak rychle naplnit uvolněné ubytovací kapacity.”

Slevové portály zároveň pomáhají propagovat lázeňská města jako taková a turisté, které přivedou do jednotlivých lázeňských domů, mají potenciál oživit jejich ekonomiku.

“Věříme, že klienti, kteří vyzkouší produkt přes slevové portály a poznají krásy a turistickou vybavenost největšího lázeňského místa České republiky, poté přijedou do města opětovně a vyzkouší další aktivity a produkty, které město nabízí – ať se již jedná o lázeňské či wellness pobyty, poznávání jedinečné architektury, kulturní zážitky nebo aktivní dovolenou,” uzavírá Štěpánková z Karlových Varů.

O Pepa.cz
Druhý největší slevový portál Pepa.cz vznikl na přelomu roku 2010 a 2011 a ihned po spuštění se držel mezi pěticí největších tuzemských slevovými portály. V současné době na českém trhu vykazuje ročním obrat kolem 300 milionů Kč. Specializuje se především na nabídku tuzemského i zahraničního cestování. Portál působí také na Slovensku jako Jožko.sk.