Studie MEF: Téměř polovina spotřebitelů by si připlatila za větší soukromí v mobilních aplikacích

11. ledna 2016. Globální obchodní asociace Mobile Ecosystem Forum (MEF) ve spolupráci se společností AVG Technologies oznámila výsledky své studie Global Consumer Trust Report, která každoročně zkoumá postoje a trendy spojené s ochranou soukromí a zabezpečením mobilních technologií na vzorku více než 5 000 uživatelů z osmi zemí po celém světě. (TZ)

Studie Global Consumer Trust Report 2016 odhalila, že více než jednu třetinu (36 %) spotřebitelů od stahování a používání více mobilních aplikací a služeb odrazují obavy o soukromí a zabezpečení. Důvěra uživatelů tedy v každoročních průzkumech již počtvrté figuruje jako hlavní bariéra pro růst mobilního ekosystému. 52 % respondentů v osmi zemích podezřelé aplikace odstraňuje, více než třetina (38 %) je přestane používat a pětina (21 %) zanechá negativní hodnocení nebo varují své známé.

Navíc je čím dál tím méně uživatelů ochotno sdílet své osobní údaje s poskytovateli mobilních aplikací a služeb. V roce 2013, 21 % dotázaných uvedlo, že jim nikdy nevadilo tyto informace zanést do aplikace. O dva roky později, v roce 2015 toto číslo spadlo na pouhých 6 %. Přitom počet těch, kteří sdílejí své osobní údaje neradi a jen protože to aplikace vyžaduje, vzrostl na
41 % z loňských 33 %.

Téměř polovina respondentů (47 %) by pak byla ochotna si připlatit za aplikace, které by garantovaly, že sebrané informace nebudou sdílet se třetími stranami. 17 % dotázaných by pak za aplikaci rádo zaplatilo více než 10 % navíc, pokud by měli jistotu, že jsou jejich údaje chráněny.

Když dojde na zabezpečení mobilních zařízení, 23 % uživatelů, kteří své přístroje chtějí zabezpečit, tak činí více než jednou metodou, přičemž použití biometriky vzrostlo z roku na rok ze 7 na 11 %. Nicméně 21 % respondentů studie MEF stále neplánuje učinit žádné kroky k zabezpečení svého zařízení, což naznačuje, že osvěta uživatelů má před sebou stále ještě spoustu práce.

Výkonná ředitelka asociace MEF, Rimma Perelmuter dodala: „Naše čtvrtá studie Global Consumer Trust Report zdůrazňuje významné důsledky zvětšujících se obav spotřebitelů ohledně soukromí a zabezpečení v mobilním ekosystému. Trendy v chování spotřebitelů, kdy aplikace vymazávají nebo přestávají používat, jsou jasné ukazatele toho, že se naše odvětví musí více přičinit v otázkách transparentnosti, aby si vytvořilo se spotřebiteli udržovaný vztah založený na důvěře.“

„Musíme jako celé odvětví spolupracovat na tom, abychom v ochraně našich zákazníků neustrnuli na pouze dostatečné úrovni,” řekl Harvey Anderson, ředitel pro právní záležitosti ve společnosti AVG Technologies. „Transparentnost a osvěta musí jít ruku v ruce, pokud má naše odvětví dostát závazku vybudovat a udržet principy s lidmi na prvním místě. Lidé by neměli být nuceni vyměnit své soukromí a bezpečnost za výhody, které jim přinášejí užitečné informační služby a je na nás, abychom to do budoucna zařídili.“

Více informací o studii Global Consumer Trust Report 2016 asociace MEF naleznete na http://www.mobileecosystemforum.com/solutions/consumer-trust/global-consumer-trust-report-2016/.

***

O MEF

MEF je globální komunitou pro mobilní obsah a obchod a přední asociací mezinárodního obchodu společností, které si přejí monetizovat své produkty a služby přes mobilní zařízení. Organizace sídlí v Londýně, pobočky má však i v Asii, v regionu EMEA, v Latinské i Severní Americe a má tak výborný dosah pro růst na lokálních trzích. Organizace vznikla v roce 2000 a reprezentuje celý mobilní ekosystém jakožto nestranný hlas inovací v mobilním obsahu a obchodních praktikách. www.mobileecosystemforum.com

O AVG Technologies N.V. (NYSE: AVG)

AVG je předním poskytovatelem softwarových služeb zajišťujících bezpečnost zařízením, datům i uživatelům. Oceněné portfolio AVG pro spotřebitele obsahuje zabezpečení práce na internetu, optimalizaci výkonu, služby vázané na lokalitu, správu a analýzu dat a rovněž ochranu soukromí a identity pro mobilní zařízení i stolní počítače. Portfolio divize AVG Business, šířené prostřednictvím globální sítě partnerů, poskytuje řešení cloudového zabezpečení a vzdálené správy (RMM), které chrání malé a středně velké firmy po celém světě. Pro více informací navštivte www.avg.com.