Lagardere Active ČR chystá Youradio News. Unikátní aplikaci s personalizovaným zpravodajským audio obsahem podpořil Inovační fond Google

Značka Youradio z portfolia multimediálního domu Lagardére Active ČR vyvíjí novou aplikaci Youradio News. Tento inovativní projekt uspěl minulý týden ve druhém kole mezinárodního inovačního grantového programu Digital News Initiative společnosti Google a obdrží dotaci ve výši 170 000 EUR, tedy více než 4,5 milionů Kč. Youradio News je tak jediný český produkt, který v tomto kole grantového řízení uspěl. Do konce roku 2018 chce mít unikátní aplikace se zpravodajským obsahem více než 30 tisíc uživatelů. Youradio News nabídne mimo jiné zpravodajský obsah rádií Frekvence 1 a rádia ZET a do budoucna chce využít i spolupráce s monitorovacími společnostmi. (TZ)

Multimediální dům Lagardere Active ČR má na svém kontě další úspěch. Tentokrát společnost Regie Radio Music uspěla v grantovém řízení Inovačního fondu společnosti Google a díky této finanční podpoře spustí do konce příštího roku unikátní aplikaci se zpravodajským obsahem. V Lagardere Active ČR pracuje projektový tým, který na základě stávající doporučovací technologie Youradio, vyvíjí novou aplikaci s personalizovaným zpravodajským obsahem.

Aplikace bude využívat stávající obsah rádií ZET a Frekvence 1, tedy zpravodajství z oblasti politiky, ekonomie a byznysu, rozhovory i podcasty. „Kromě vlastního obsahu rádia ZET a Frekvence 1, chceme zpracovávat i veškerý dostupný zpravodajský obsah, proto nyní vyjednáváme kontrakty se všemi dostupnými monitorovacími společnostmi. V příštím roce chceme aplikaci spustit a do konce roku 2018 je našim cílem mít alespoň 30 tisíc uživatelů,“ říká Ondřej Musil, produktový manažer značky Youradio. Tento obsah bude aplikace umět, na základě historie poslechu a interakce uživatele, prioritizovat a lépe přizpůsobovat konkrétnímu posluchači. „My se na rozdíl od nově vznikajících zpravodajských serverů nebudeme soustředit na samotný obsah, ale chceme nabídnout lidem službu, která jim ten existující obsah přefiltruje a vybere jim pouze ta témata, která je skutečně zajímají. Navíc to bude audio obsah, což je pro příjemce informací efektivní způsob konzumace, který je nijak neomezuje a mohou si ho pustit kdykoliv a kdekoliv,“ dodává Musil.

„V rámci Inovačního fondu Digital News Initiative investuje Google 150 milionů eur, aby umožnil evropským zpravodajským organizacím všech velikostí zkoušet nové nápady, experimentovat a inovovat žurnalistiku v digitálním prostředí,“ uvedl Ludovic Blecher, manažer Inovačního fondu DNI.

V prvním dubnovém kole, kdy se rozdělilo 21 milionů eur, bylo oceněno pět českých projektů. „V druhém kole poskytujeme financování v celkové výši 24 milionů eur 124 projektům z 25 evropských zemí,“ doplnil Blecher.

Cílovou skupinou Youradio News budou lidé se zájmem o ekonomická, politická, obchodní a marketingová témata, tedy zejména lidé v manažerských pozicích, podnikatelé a v neposlední řadě studenti. „Díky dotaci i našim předchozím zkušenostem s existující technickou platformou Youradio budeme umět lidem nabídnout unikátní kontent i v jiných než hudebních oblastech. Aplikace se tak stane plnohodnotným rádiem, které bude mít vysílání přizpůsobené vkusu a potřebám jednotlivých uživatelů,“ říká Jiří Sládek, ředitel digitálních aktivit Lagardere Active ČR.

Věříme, že tato novinka bude velmi atraktivní i pro zadavatele, protože jim nabídne efektivní individualizované cílení reklamy. Tak jako nyní umíme nabídnout kvalitní targeting
u hudební služby Youradio, která má téměř dvě stě tisíc uživatelů, budeme umět nabídnout i další cílové skupiny přes Youradio News,“ vysvětluje další výhody Youradio News Jiří Sládek.

Digital News Initiative

Internet zásadně mění činnost vydavatelství a produkci zpráv i způsob, jakým lidé zpravodajství konzumují. Tradiční obchodní modely přestávají fungovat. Google chce být pro vydavatele partnerem a pomoci jim vyrovnat se s probíhající transformací. Proto v dubnu 2015 založil společně s 11 předními evropskými vydavatelstvími tzv. Iniciativu pro digitální žurnalistiku (Digital News Initiative). Jejím cílem je podpora kvalitní žurnalistiky prostřednictvím technologií a inovací. Dnes je do činnosti DNI zapojeno přes 160 partnerů z řad mediálních domů a dalších zpravodajských organizací v Evropě. DNI tvoří tři pilíře: vývoj produktů, Inovační fond a výzkum a vzdělávání. Více o Iniciativě pro digitální žurnalistiku na www.digitalnewsinitiative.com.

Více o aplikaci Youradio

Multimediální dům Lagardere Active ČR začátkem září redesignoval tuto zavedenou hudební aplikaci, která má téměř 200 tisíc uživatelů. Ta nově upravila službu pro výběr a vyhledávání hudby, aby byla více přehledná, a hlavně více personalizovaná. Aplikace na základě prediktivních a rekomendačních modelů dokáže vytvořit každému uživateli na klíč takový hudební obsah, který více odpovídá vkusu posluchače. Vychází totiž z analýzy historie přehrávání, tedy dokáže vyhodnotit, co se dříve posluchači líbilo, jaké skladby přeskakoval apod. Youradio jako jediná česká služba tohoto druhu dokáže nabídnout i ryze české hudební nálady, a to i díky portfoliu rádií Frekvence 1, Evropa 2, Dance rádio a Rádio Bonton.

Více informací naleznete na www.youradio.cz/about  

Mediální skupina Lagardere Active ČR patřící do nadnárodní sítě Lagardère Group, je jedním z nejvýznamnějších hráčů na českém rozhlasovém trhu. Provozuje 5 českých rozhlasových stanic, jednu slovenskou a také mediální zastupitelství Regie Radio Music (RRM). RRM od roku 2014 spoluvlastní obchodní síť RADIOHOUSE, jejíž rádia si týdně naladí 72 % posluchačů v ČR. V online prostředí je Lagardere prostřednictví svých i zastupovaných projektů měsíčně schopná oslovit více jak dva miliony reálných uživatelů.