R2B2 a Hybrid uzavírají generální partnerství pro HbbTV

Strůjci první programatické HbbTV reklamy v Evropě uzavřeli k 1. prosinci exkluzivní spolupráci v oblasti programatické reklamy v hybridním vysílání HbbTV. Plánují expanzi. (TZ)

Spolupráce obou pražských firem započala koncem roku 2015 a jejím výsledkem bylo spuštění první HbbTV reklamy pomocí automatického nákupu v Evropě. Jednalo se  

o bannerový formát a kampaň proběhla na hudební stanici Óčko. „Už tehdy jsme všichni cítili, že je to velká věc a viděli jsme obrovskou příležitost k dalšímu rozvoji,“ říká Martin Čelikovský, CEO R2B2.

Na úzkou spolupráci navázali i v roce 2016, v jehož polovině úspěšně spustili první videoreklamu v podobě Push2Play (spuštění videa po stisknutí červeného tlačítka). Nejnovějším přírůstkem je videoformát, tzv. Switchroll, kdy se video automaticky spustí 

po přepnutí na kanál.

Hybrid a R2B2 provozují plnohodnotný řetězec propojující zadavatele programatických kampaní s televizními obrazovkami. Toto řešení umožňuje prodej více než 30 milionů reklamních sdělení za měsíc pomocí RTB (aukce v reálném čase). V současnosti ho využívá Prima Group, Óčko Group a nyní probíhá připojení Barrandov Group a Šlágr TV. „Propojením Internetu a televizní obrazovky zde vzniklo nové teritorium se svým unikátním publikem, které umíme efektivně oslovit. A to je, pochopitelně, výborná zpráva pro celé reklamní odvětví,“ říká Lukáš Hnilička, CEO Hybridu.

Dohodou o generálním partnerství, která byla uzavřena 1. 12. 2016, společnosti potvrdily přesvědčení o síle a skvělé budoucnosti automatického nákupu v HbbTV. Hodlají exkluzivně spolupracovat na vývoji nových funkcionalit a nástrojů obou platforem. „Za ten rok jsme se toho hodně naučili, ale neustále vidíme další a další možnosti propojení automatického nákupu s televizní obrazovkou,“ říká Kamil Foltin, CTO R2B2. „Jsme přesvědčeni, že námi zvolený směr a logika je správná a že se může stát globálně úspěšnou. Příští rok chceme toto řešení přesunout i na zahraniční trhy. Některá jednání již začala,“ uzavírá Jirka Voříšek, CMO Hybridu.

Hybrid

Společnost Hybrid se zabývá end-to-end komerčním využitím hybridního vysílání HbbTV. Vyvíjí a provozuje vlastní advertní systém Hybrid ADs, který využívá 12 televizních stanic  

v ČR. Hybrid jako první v Evropě spustil společně s R2B2 programatickou reklamu v HbbTV. Ryze česká společnost sídlící v pražském Karlíně.

R2B2

Původní česká nezávislá technologická společnost R2B2 je specialista v oboru programatické reklamy. Vzešla z inspirativního prostředí dejvického ČVUT. Vlastní výzkum jí umožňuje fundovaně inovovat způsoby nákupu automatizované reklamy. Poskytuje kompletní servis  

v prostředí programatického obchodu. Již rok spolupracuje s Hybrid Company, a.s.

R2B2 ve spolupráci s Adform a s generálním partnerem Hybridem přináší tuto aktuální nabídku programatické televizní reklamy v hybridní televizi:

Zapojené stanice

  • Prima
  • Prima Zoom
  • Prima Cool
  • Prima Love
  • Prima Max
  • Óčko
  • Óčko Gold
  • Barrandov
  • Barrandov Plus
  • Barrandov Kino
  • Barrandov Muzika
  • Šlágr TV

Aktuálně dostupný prostor: 30 milionů impresí / měsíc

Publikum: 1 mil televizorů

Průměr diváků / televizor: 1,94 (zdroj: FTV Prima)

Podporované formáty

  • Banner (injektáž)
  • Big Banner (injektáž)
  • Push 2 Play (injektáž)
  • Switchroll
  • Preroll