Výsledky prvního testování: Reklamy v rámci Instagram Stories mají velký potenciál

Facebookové Instagram Stories se od března staly novým prostorem pro reklamu. Dlouho očekávanou novinku ocení všichni inzerenti, kteří chtějí zasáhnout uživatele Instagramu přímo při sledování populárních osobních příběhů. První testování již proběhlo. Postarala se o něj digitální agentura LCG New Media. Výsledky přibližuje její ředitel Vojtěch Lambert. (TZ)

Reklama v rámci Instagram Stories je aktuálně k dispozici prostřednictvím API. Facebook prozatím nabízí tzv. „Reach“ kampaně. V plánu je ale zavést reklamní formáty jako jsou prokliky na web, konverze na webu nebo přímo instalace aplikací. Pro vytvoření nové reklamy je zapotřebí obrázek nebo video o rozměru 9:16 na výšku nebo více (600 pixelů na šířku minimálně). Jde tak o první formát reklamy na Instagramu, který zabere celou obrazovku. Novinka je velmi vhodným doplňkem pro brandové kampaně. Především při zacílení na mladší generaci by mohl tento formát do budoucna plně nahradit televizní reklamu.

Prvního testování, jak nový typ reklamy funguje a jaké jsou dopady, se ujala digitální agentura LCG New Media. A jak vše dopadlo?

Výsledky prvního testování

Naše agentura se čerstvě po zpuštění rozhodla novinku vyzkoušet. V rámci několika testů Insta Stories jsme došli k následujícím výsledkům: při skóre relevance 10/10 se nám podařilo získat 1000 zobrazení za cca 20 Kč. To je 2000 Kč při zásahu 100 000 uživatelů. Zatím není možné vkládat prokliky (to až v dalším update), ale už nyní se CTR (proklik na profil inzerenta z horního loga) pohybuje mezi 1-2%. Cenově je reklama na stejné úrovni jako reklamy na Instagramu. Formát tak není dražší. Reklama má velký potenciál stát se součástí všech brandových kampaní.

Insta Stories v současnosti nenabízejí možnost aktivního prokliku, proto bych doporučil důraz na emoci a brand dané společnosti. Chcete-li zaujmout a zachovat povědomí o produktu či značce co nejdéle. Výhodou nového formátu je fakt, že Stories jsou velmi prohlížené a doteď nebyly na této platformě (Insta Stories) uživatelé na reklamu zvyklí. Dopad do povědomí značek tak může být nejenom nyní velmi zajímavý. Přirovnal bych tento typ reklamy k In-stream reklamám na YouTube, které mají při správném naplánování velký dopad na povědomí o značce a následné nákupní chování.

Vojtěch Lambert, ředitel LCG New Media

Přesná specifikace nového formátu:

  • Jeden obrázek nebo video (ne v Carouselu)
  • Video do 15 vteřin
  • Obrázek nesmí obsahovat texty, popisky nebo zprávy
  • Proklik není nyní k dispozici – v plánu do budoucna

LCG New Media pracuje pro 6 značek Omega Pharma, Bubbleology ČR, SK a HU, Galerii Harfa, youtuberský festival U-Fest, BTL, Beehive, VW Wachal, Inventi a další firmy. V referencích má společnosti jako Česká spořitelna, ASUS, Tour Espana, ERV pojišťovna, ERGO, Ferring nebo například České energetické centrum.


O LCG NEW MEDIA:

Jsme digitální divizí poradenské společnosti LCG-360°Consulting. Pro naše klienty řídíme kampaně na území České republiky, Evropy a Ruska. Zaměřujeme se na vytváření strategií fungování značek a společností v online prostředí. Navrhujeme unikátní ekosystémy pro společnosti na míru ať už prodejní nebo v rámci reputation managementu. Specializujeme se na propojování akvizičních kanálů a budování značky skrze sociální sítě. Propojujeme online a offline strategie pro dosažení maximálních výsledků. Jsme také držiteli certifikace a zároveň i Partnerem Google. Máme za sebou desítky úspěšných kampaní jak pro středně velké podniky, tak i nadnárodní společnosti. Pracovali jsme nebo pracujeme pro klienty z těchto odvětví: zdravotnictví, farmacie, cestovní agentury, energetika, pojišťovnictví, automobilový průmysl a servis, internetové portály a eshopy, koupelnová studia, zábavní průmysl, pohostinství, výrobní sektor, elektronika a elektrotechnika, FMCG a další. Více informací na www.lcgnewmedia.cz/.