Vít Endler se stal minoritním podílníkem ve slovenském start-upu Virtooal.com

Slovenský start-up Virtooal.com, který pracuje na technologii virtuálního zrcadla pro e-commerce platformy, získal svou první investici. Vít Endler, bývalý generální manažer MALL.cz, investoval desítky tisích EUR do minoritního podílu ve Virtooal.com. Zakladatelé Virtooal.com Ondřej Bagin a Peter Soós chtějí investici využít na rychlejší technologický vývoj a rozšíření obchodních aktivit.

Cílem Virtooal.com je stát se v horizontu několika let standardní funkcí v e-shopech, které se zaměřují na fashion a lifestyle. „Chceme přiblížit internetové nákupy zase o něco blíž reálnému zážitku z nakupování,“ říká Ondřej Bagin, který jako zakladatel společnosti má nyní na starosti hlavně obchodní část businessu, a dodává, „jdeme co nejjednodušší cestou, jak vizualizovat zboží na reálné fotografii zákazníka. 3D modelování je hezké, ale pořád velmi drahé. My jdeme cestou 2D modelů. Jsme tak schopni rychle a levně upravit produkty pro virtuální vyzkoušení. Některé značky přicházejí s novými kolekcemi jednou za měsíc, a je proto nutné novou kolekci co nejrychleji připravit pro předvádění ve virtuálním zrcadle. Zároveň samotná integrace virtuálního zrcadla do e-shopu je velmi jednoduchá a funguje na systému plug and play. Naši současní zákazníci nám potvrzují zvýšení konverze o 10–50 % a výrazné snížení vratek zboží.“

„Na start-upu Virtooal.com se mi líbí, že řeší problém, se kterým se e-shopy potýkají, a to reálné vyzkoušení zboží,“ zhodnotil Endler, „pokud e-shop využívá „fičurku“ Virtooal.com, zákazník si nahraje svou fotografii, na které může zkoušet brýle, make-up, paruky, čočky atd.. Tato funkce přispívá ke zvýšení konverze a také ke snížení vratek zboží. Vývojářský tým nyní pracuje i na funkci pro fashion e-commerce.

Virtoal má šanci stát se globálně využívanou funkcí. Již dnes má platící zákazníky ze západní Evropy, UK a USA. Jde tedy o reálnou společnost, a ne pouze o nápad. Věřím, že moje investice a zkušenosti přispějí k co nejrychlejšímu rozšíření této funkce do e-shopů, protože pomáhá e-shopům i zákazníkům. Zároveň se mi líbí spojení Ondřeje a Petra, kdy jeden je čistý obchodník a druhý 100% IT vývojář.“

Vít Endler

S e-commerce se potkal v roce 2010, kdy nastoupil do Netretail Holdingu (mateřské společnosti MALL.cz) jako country manažer pro Polsko. Z firmy, která měla osm zaměstnanců, vybudoval během čtyř let společnost s obratem přes jednu miliardu korun se 150 zaměstnanci. Dva roky pak řídil celý Netretail Holding a zároveň byl generálním ředitelem MALL.cz. Po změně akcionářské struktury a vytvoření MALL Group má nyní na starosti polský trh.

Ondřej Bagin

Začínal jako ředitel odborného módního časopisu MAXI fashion, díky němuž nahlédl do světa módy a beauty a zjistil, že je tato oblast v on-line světě dlouhodobě zanedbávaná, protože web tehdy tvořili převážně muži-programátoři. Proto ještě v roce 2008 spustil se svým kamarádem Petrem Soósem úspěšný projekt HappyHair, který jako jeden z prvních umožňoval zkoušení účesů celebrit na fotografii uživatele a zaznamenal díky tomu velký úspěch. V průběhu několika let získal téměř dva miliony registrovaných uživatelů z celého světa. Současný pilotní projekt Virtooal jde v této oblasti ještě dále a snaží se nabízet prémiovou službu tzv. virtuálního zrcadla do e-commerce. Z dalších aktivit Ondřeje Bagina nelze opomenout Maďarskou filmovou databázi, kterou spoluzakládal, a v současnosti je webovou dvojkou v oblasti filmu v Maďarsku.