Český mileniál na pracovním trhu

Čeští mileniálové nemají zájem o práci v zahraničí. 46 % žen z této věkové kategorie sleduje nabídky práce jedenkrát týdně. Nejoblíbenějším benefitem v této skupině jsou tzv. sick days. To jsou jen některé závěry výzkumu, který si v průběhu letošního února nechala zpracovat společnost Monster.

Infografika Monster český mileniál.JPG

Za mileniály jsou považováni lidé narození v letech 1980 až 2000. Jsou to tedy ti, kteří buď na trh práce teprve přicházejí nebo již mají první pracovní zkušenosti za sebou. Když se mluví o mileniálech, používá se pro ně také označení internetová generace nebo Generace Y. Charakteristické je pro ně zejména to, že vyrůstali obklopeni moderními technologiemi, které výrazně ovlivňovaly jejich životy a mají vliv také na to, jak se chovají při hledání práce.

Pro mileniály je typické, že se chtějí věnovat práci, která je bude bavit a budou při ní pociťovat naplnění. 83 % mileniálů je přesvědčeno o tom, že žijí šťastný život.

70 % českých mileniálů alespoň nepravidelně sleduje nabídky práce. Ženy na rozdíl od mužů toto dělají častěji. 46 % žen je sleduje dokonce jedenkrát týdně. Pokud se chtějí mladí Češi dozvědět o nabídce volných pracovních míst, nejčastěji zamíří na stránky pracovních portálů, velkých zaměstnavatelů nebo na sociální sítě. Třetina českých mileniálů dokonce uvedla, že si na sociálních sítích vyhledávají osobní profily svých budoucích kolegů.

Čeští mileniálové nemají zájem o práci v zahraničí

Práce v zahraničí mladé Čechy neláká. 80 % z nich s ní nemá osobní zkušenost a  57 % se o ni nikdy aktivně nezajímalo. Jedna čtvrtina se nechala slyšet, že je pro ně práce v zahraničí atraktivní. Častěji takto odpovídali muži a také lidé z menších měst nebo ti, kteří jsou právě ekonomicky neaktivní. Mladí čeští vysokoškolští absolventi o práci v zahraničí neprojevují zájem.

Z benefitů vedou tzv. sick days

Z výzkumu mezi českými mileniály dále vyplynulo, že nejoblíbenějším benefitem jsou tzv. sick days. Mileniálové dále oceňují možnost dalšího vzdělávání a upravení si pracovního prostředí podle sebe. Nejméně vítaným benefitem je možnost vyjet na zahraniční pracovní stáž nebo relax na pracovišti. Zaměstnavatelé je nenalákají ani na firemní akce (teambuilding), ani na příslib služebního automobilu.

Čeští vysokoškolští absolventi slyší na možnost flexibilní pracovní doby. Přesčas jsou ochotni pracovat zejména mladí lidé ve věku 22-29 let. Ženy častěji uváděly, že nechtějí pracovat přesčas.

O Monster

Monster Worldwide je globálním leaderem ve vyhledávání práce a již více než 20 let se stará o to, aby talentům pomohl nalézt práci, kterou si zaslouží a zároveň aby firmy obsadily volné pozice těmi nejtalentovanějšími odborníky. V současné době působí ve více než 40 zemích po celém světě a k vyhledávání talentů používá celou řadu pokročilých technologických nástrojů a digitálních řešení.

V současné době Monster nabízí miliony pracovních pozic po celém světě a  je světovou jedničkou na trhu práce. Má lokální zastoupení na klíčových trzích v Severní a Jižní Americe, Evropě, Asii a Austrálii a vedle hledání a nabízení pracovních pozic poskytuje klientům i personalizované poradenství. Pro zaměstnavatele nabízí Monster prostřednictvím online služeb velmi efektivní zacílení na rozličné cílové skupiny uživatelů.

V lednu 2009 vstoupila společnost Monster přímo na český trh, zároveň se spuštěním nového portálu ve 24 zemích celého světa. Od roku 2009 tak čeští uchazeči o práci získali přístup i k pracovním pozicím z celého světa. V Česku Monster působí již od roku 1999, původně jako provozovatel portálu Jobpilot.cz.  V čele české pobočky Monster Career CZ stojí Petr Kubačka.

Na základě dohody podepsané mezi finskou mediální skupinou Alma Media a Monster Worldwide vznikl v lednu roku 2014 společný podnik Alma Career Oy, světová jednička v online náboru zaměstnanců. Jeho součástí jsou např. společnosti LMC, Profesia a také pobočky Monster v Polsku, České republice, Maďarsku a Finsku. Ve společném podniku Alma Career Oy drží Alma Media většinový podíl.

 

Reklamy