Agentura Grunex koupila komunitní portál Dota2.cz

24. 5. 2017 – Agentura Grunex, specializující se na marketingové a PR aktivity se zaměřením na počítačové hráče, koupila největší česko-slovenský komunitní portál věnovaný Free-To-Play hře Dota 2. Ta přitom patří mezi nejpopulárnější celosvětové tituly, kdy ji hraje v průměru každou hodinu na 600 000 příznivců. Cílem akvizice je nabídnout klientům přesnější a více provázané kampaně. Cena transakce nebyla zveřejněna.

Po loňském vstupu do televizního herního pořadu Re-Play oznamuje agentura Grunex další akvizici. Stal se jí komunitní portál Dota2.cz, věnovaný příznivcům stejnojmenné počítačové hry.

„Soutěžní i amatérské počítačové hraní je v České republice i na Slovensku neustále na vzestupu, čehož si přirozeně všímají také naši klienti z oblasti IT, ale i mimo ni. Abychom jim mohli nabídnout opět kvalitnější zacílení a větší provázanost jejich kampaní, rozhodli jsme se pro další komunitní akvizici,“ říká Martin Liberský, majitel agentury Grunex, a dodává: „Dlouhodobě jsme tuzemskou jedničkou, co se týče mediálního zacílení na skupiny hráčů, a koupě portálu Dota2.cz tuto naši pozici ještě více upevňuje.“

Dota 2 patří mezi světově nejznámější hry konceptu Free-To-Play, které si může zdarma stáhnout a zahrát kdokoliv. Je postavena na tzv. MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) platformě, kdy proti sobě stojí dva pětičlenné týmy virtuálních hrdinů, jejichž cílem je dobít základnu soupeře.

Na internetu ji každou hodinu hraje celosvětově v průměru na 600 000 fanoušků a to jak z řad amatérských, tak i profesionálních hráčů. Pro ně je pak vrcholem sezóny turnaj „The International“, v rámci něhož bylo v loňském roce rozděleno na dotacích takřka 21 000 000 amerických dolarů (více než půl miliardy korun), což je největší suma v historii elektronických sportů, a tato částka má do budoucna opět růst.

V souladu s tímto trendem plánuje i Grunex velmi výrazný rozvoj portálu Dota2.cz po stránce vzhledu i vlastní funkčnosti. „Cílem je naplnit veškerá očekávání z pohledu hráčů a komunity a zároveň i našich velkých partnerů jako jsou HP, Lenovo, Acer a další,“ dodává Liberský.

 

O agentuře Grunex

Agentura Grunex poskytuje marketingové a PR služby se specializací na klienty zaměřené na cílovou skupinu počítačových hráčů. Provozuje také významná lokální herní média, jako například e-sport portál Grunex.com, největší tematické tuzemské komunitní portály TryHard.cz a Dota2.cz a také řadu herních facebookových stránek a skupin. Od roku 2016 spoluvlastní televizní herní pořad Re-Play. Celkový měsíční zásah agentury je přes 180 tisíc unikátních hráčů na vlastních herních portálech a přes 425 tisíc hráčů na herních facebookových stránkách a skupinách.