Affiliate síť CJ.com nově umožňuje sledovat uživatele na všech zařízeních, která používá

Řešení, které umožňuje sledovat cestu uživatele od první interakce až po uskutečnění nákupu, a to bez ohledu na to, zda během nákupního procesu používá více zařízení, představila CJ Affiliate by Conversant, kterou v regionu CEE zastupuje největší československá affiliate síť VIVnetworks.com.

Lidé používají pro on-line nákupy lidé více zařízení již řadu let. Informace o určitém produktu např. vyhledávají v jednom zařízení a samotný nákup uskuteční z jiného. Už před érou mobilních systémů používali lidé různé počítače doma a v zaměstnání. Marketingoví specialisté se po celou dobu snaží získat podrobné informace o tom, jak přesně se lidé chovají. Nové řešení CJ Affiliate by Conversant umožňuje přiřadit transakce uskutečněné z různých zařízeních jednotlivých uživatelům a vytvářet jejich profily. Na mobilních zařízeních se dnes celosvětově uskutečňuje až 50 % „finálních“ on-line nákupů a tento podíl dále poroste. Viditelnost napříč zařízeními je proto klíčová a umožňuje mj. také zefektivnit spolupráci mezi inzerenty a poskytovateli obsahu (vydavateli médií).

CJ Affiliate by Conversant používá anonymizovaná data, takže nijak nezasahuje do soukromí zákazníků a nevyžaduje zvláštní režim ochrany těchto dat. Systém dokáže díky množství dat, k nimž má přístup, propojit více transakcí než konkurence a rozpoznat, že se jedná o akce stejného uživatele. Tímto způsobem se podařilo vytvořit profily až 160 milionů uživatelů a sledovat data o 75 milionech transakcí uskutečněných každý den (on-line i off-line). Z porovnávání zaznamenaných akcí a vytváření profilů vyplývá, že lidé v průměru za den používají až 3,4 zařízení. Lze předpokládat, že tento počet navíc dále poroste. Používaná data jsou přitom unikátní a CJ.com k nim má přístup díky svému propojení s mateřskými společnostmi Conversant a Epsilon.

Sledování uživatele napříč zařízeními zvyšuje efektivitu marketingových kampaní a umožňuje reklamní modely pay-per-performance (PPP, platba za výkon) nasazovat i na mobilních zařízeních. Zde se až dosud používaly spíše jiné metody, a tento reklamní kanál proto značná část marketingových aktivit pomíjela. Nyní je možné marketingovou kampaní oslovit zvolené uživatele bez ohledu na právě používané zařízení, přičemž se zachovává cílení reklamy i jednotná uživatelská zkušenost. Tímto způsobem se samozřejmě výrazně zvyšuje konverze – tj. podíl uživatelů, kteří od první aktivity (kliknutí na banner apod.) dojdou až k uskutečnění vlastní transakce (objednávka zboží či služby, registrace apod.).

S využitím klíčových informací o nákupním chování zákazníků mohou inzerenti lépe volit své partnery na straně médií, aby tak oslovili požadovanou cílovou skupinu. Díky tomu lze vytvářet efektivnější obchodní partnerství, rozvíjet partnerské kanály i oslovovat konkrétní uživatele sděleními, která mají smysl a tímto způsobem je vnímají i samotní příjemci,“ uvádí Robert Studený, COO VIVnetworks.com.

O společnosti VIVnetworks.com

VIVnetworks.com patří na českém, slovenském, polském a maďarském trhu mezi silné hráče na poli affiliate marketingu. Využívá k tomu technologii CJ Affiliate by Conversant (dříve Commission Junction). Ke klientům na českém trhu patří známé značky jako například KASA.cz, Mall.cz, ZOOT.cz, Euronics.cz, Notino.cz, Okay.cz, Sconto Nábytek, ČEDOK, Tchibo, TESCOMA.cz, BATA.cz, ALLIANZ.cz, mBank.cz, Hej.sk, ZľavaDna.sk, Notino.sk a další. Významně se podílí na rozvoji trhu výkonnostního marketingu pořádáním workshopů a konferencí. Více na www.vivnetworks.com.