Asistenční služby jsou nejdůležitější. Jejich kvalitu ale nepozná každý

Praha, 17. července 2017 – Cestovní ruch v posledních letech zažívá velké otřesy. Nová rizika vyvíjí tlak na cestovní kanceláře i pojišťovny. Cestovní pojištění napříč trhem v současné době nabízejí velmi podobné parametry. Hlavní roli tak hraje kvalita služeb, kterou ale nepozná každý.

I když hlavní vlna obav opadla, lidé mají při výběru dovolené stále hlavní požadavek na bezpečnost v destinaci. Často tak volí i zcela nové destinace. Při sjednávání cestovního pojištění hledí zejména na výši limitů. V ten moment se ale dopouští nejčastější chyby, jelikož samotná výše limitů pojistného plnění není nejpodstatnějším parametrem pojištění. Obecně platí, že limity na léčebné výlohy by měly být alespoň 1,5 milionu korun v rámci Evropy a 2,5 milionu v případě, že cestujeme po světě. Takové limity jsou zcela běžné. Klíčovým faktorem je ale kvalita asistenčních služeb, které zajistí nutnou pomoc v případě komplikací.

„ERV Evropská pojišťovna má vlastní asistenční službu, která je řízena přímo ze sídla pojišťovny v Praze. Více než stočlenný tým je klientům k dispozici non-stop v osmi jazycích. K zajištění té nejvyšší kvality dále provozuje celosvětovou sít Euro-Center, díky kterým poskytuje nepřetržitý servis po celém světě,“ popisuje hlavní přednosti vlastní asistenční služby Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny a pokračuje: „V případě komplikací je klientům ERV Evropské k dispozici několik týmů specialistů. Celý proces začíná u vyškolených asistenčních koordinátorů, kteří mají na starost celkový průběh případu. Vážnější případy řeší supervizoři ve spolupráci s lékaři, zdravotními sestrami a transportním týmem.“

Co dělat v případě potíží v zahraničí?  

Potíže je nejvhodnější řešit ihned po jejich vzniku s asistenční službou. ERV Evropská nevyužívá hlasové automaty, takže klient ihned hovoří se zkušeným operátorem, který obratem zajistí nejvhodnější postup řešení potíží. Díky pravidelným kontrolám zdravotnických zařízení v nejnavštěvovanějších turistických destinacích, zajistí asistenční služba tu nejkvalitnější lékařskou péči. Asistence dále v případě potřeby zajistí překladatele, sledování zdravotního stavu českým asistenčním lékařem či platební garanci. Klient tak sám nemusí na místě nic platit. Kvalitní asistenční služba se o vás navíc stará i po návratu domů, kdy poskytne rady, jak postupovat při řešení likvidace škody.

Jak asistenční služba funguje v praxi

Klientka volala z Kapverdských ostrovů, že má horečku, kašel a bolest hlavy. ERV Evropská klientku okamžitě nasměřovala do místní prověřené kliniky. Druhý den, kdy se její stav zhoršil, pojišťovna klientku transportovala do nemocnice. Po následné konzultaci s ošetřujícím lékařem se ERV rozhodla pro převoz do jiné země, z důvodů kvalitnější lékařské péče, jelikož klientce hrozilo selhání ledvin. V dané situaci bylo takové řešení bezpečnější než transport až do ČR. Ve spolupráci s EC Cape Town a EC Mallorca pojišťovna zajistila leteckou ambulanci na Kanárské ostrovy, které disponují kvalitní zdravotní péčí.

Klientka strávila v nemocnici 12 dnů. Po celou dobu byla monitorována asistenčním lékařem, který její stav dále konzultoval s domácím lékařem klientky. Pojišťovna bezplatně ubytovala dceru klientky v hotelu u nemocnice, aby mohla matku navštěvovat.

Po zlepšení stavu ERV Evropská zorganizovala převoz klientky do ČR. Vyslala za ní českého lékaře a sestru, kteří ji doprovodili. Na pražské letiště již byla přistavena ambulance, která klientku odvezla do nemocnice v Klatovech, aby měla co nejblíže příbuzným. Po celou dobu asistenční služba intenzivně komunikovala s rodinou klientky, jejím ošetřujícím i domácím lékařem.

Asistence musí být vždy po ruce

Pro maximální bezpečnost a možnost okamžitého kontaktování asistenční služby, spustila ERV Evropská mobilní aplikaci „Moje Evropská“, díky které se s asistenčním centrem spojíte stisknutím jediného tlačítka. Aplikace je volně dostupná pro mobilní platformy Android i iOS a její součástí jsou mimo důležité kontakty také kompletní informace o pojistce, kartička pojištění či trezor osobních a cestovních dokumentů.