Téměř 40 % českých firem tvrdí, že prodávat do zahraničí je náročné, vyplývá z průzkumu Facebooku, Světové banky a OECD.

Globální síť Facebook přichází s novým řešením, které má usnadnit přeshraniční i celosvětové obchodování.

P R A H A, 28. LISTOPADU 2017 – V dnešní ekonomice umožňují podnikům mobilní technologie spojit se s novými zákazníky, z nichž mnozí žijí v různých městech či státech.

Na celém světě je přes Facebook propojeno s malým podnikem v zahraničí více než 1,2 miliardy lidí. V samotné České republice je přes Facebook spojeno alespoň s jedním malým či středním podnikem (SMB) v cizí zemi 69 % všech uživatelů. Mezi pěti nejvýznamnějšími zeměmi, ze kterých tyto podniky pochází, je Slovensko, Spojené státy americké, Německo, Velká Británie a Itálie. Zajímavý je také fakt, že s podniky z České republiky je propojeno 51,7 milionů lidí z celého světa.

Hledání nových zákazníků ve světě však není vždy zcela jednoduché. V nedávno vydaném průzkumu Světové banky, Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) a Facebooku o budoucnosti podnikání uvedlo 37 % českých firem, že prodej do zahraničí pro ně představuje zásadní výzvu.

Tyto údaje jsou také důvodem, proč Facebook v loňském roce představil nová přeshraniční řešení s cílem pomoci podnikům snadněji oslovit nové zákazníky v různých zemích po celém světě:

  • Mezinárodní okruh uživatelů: Pomáhá firmám oslovovat lidi, kteří se nejvíce podobají jejich nejlepším či vzorovým zákazníkům v jiných zemích.
  • Celosvětové zacílení: Pomáhá podnikům snadno připravit a nastavit kampaň v globálním měřítku.

Nyní společnost Facebook tento seznam rozšířila o další čtyři řešení:

    • Dynamická optimalizace jazyků: Firmy nyní mohou umístit do jedné reklamy více jazyků a Facebook danému uživateli zobrazí odpovídající jazyk.

 

  • Podobné okruhy uživatelů z několika zemí:

 

      • Dříve mohli inzerenti vytvořit mezinárodní okruh svých uživatelů a pomocí něj najít nové zákazníky v jedné zemi.
      • Nyní mohou okruh svých uživatelů používat pro více zemí a najít tak zákazníky nejen v jedné zemi, ale hned v několika vybraných zemích najednou.
    • Zacílení na více měst: Pomáhá firmám oslovit lidi ve více městech na základě množství obyvatel.
      • Umožňuje inzerentovi automaticky vybírat všechna města v zemi, regionu, nebo dokonce celosvětově na základě počtu obyvatel.
      • Šetří inzerentům čas se zkoumáním vhodnosti města a zaměřuje se na propojování.
      • Ve vybraných městech zobrazí Facebook reklamy přesně cíleným lidem.

 

 

    • Nový nástroj, který pomáhá podnikům všech velikostí prozkoumat a podnítit nové možnosti růstu tím, že poskytuje srovnávací údaje o zemích na základě výkonů minulých kampaní v platformách Facebook, Instagram a Audience Network.

Vzdělání a vzdělávání je vždy důležitým aspektem. Obzvlášť ale ve chvíli, kdy se podniky rozhodnou rozšířit svou působnost za současné hranice anebo přijmout nové zaměstnance. Proto Facebook vyvinul v rámci výukového portálu Blueprint e-learning kurz „Expandujte s Facebookem do světa“ (Expand Across Borders with Facebook), který podnikům umožní dozvědět se více o tom, jak ze své značky udělat značku globální.

Jedná se o jeden z mnoha kurzů dostupných prostřednictvím programu Blueprint, který byl zahájen v roce 2015 a od té doby pomohl vzdělat téměř 2 miliony lidí v tom, jak mohou prostřednictvím marketingu na Facebooku, Instagramu, Messengeru anebo službě Audience Network efektivně dosahovat kýžených obchodních výsledků.

Další informace o nově zavedených nástrojích a obchodních případových studiích naleznete zde: https://www.facebook.com/business/news/grow-your-business-internationally-with-facebook.

O společnosti Facebook

Facebook je jednou z největších sociálních sítí na světě. Službu používá přes 1,5 miliardy aktivních uživatelů. Založil ji v roce 2004 tehdejší student Harvardu Mark Zuckerberg. K původně pouze univerzitní studentské síti se od srpna 2006 může připojit kdokoli na světě starší 13 let.  V USA je Facebook jedničkou pro on-line sdílení fotografií s více než 60 miliony nahraných fotografií týdně. Je plně přeložen do osmdesáti čtyř jazyků.