Chytré mapy od CleverAnalytics pomáhají firmám vidět svůj byznys jinak

Společnost CleverAnalytics převádí byznysová data na mapu, firmy tak vidí nové souvislosti

Brno, 11.12. – Start-up CleverAnalytics vyvinul aplikaci, která data firem převede na chytrou mapu. Odhalí tak ve svých vlastních datech souvislosti, které v tabulkách nemusí najít. Aplikace se zaměřuje především na střední a velké firmy, které obchodují s koncovým zákazníkem. Mezi uživatele aplikace už patří společnosti jako Dáme jídlo, Česká spořitelna nebo Teta drogerie.

„CleverAnalytics mapová aplikace pomáhá pochopit chování vašich současných zákazníků. Vidíte, jaký typ kuchyně si lidé objednávají v různých lokalitách a kde dochází k častým zpožděním při dovážce,“ popisuje Ondřej Tomas, CEO CleverAnalytics, jak aplikace funguje například pro společnost Dáme jídlo. Jde o specializovanou část business inteligence, která se soustředí na data spojená s lokalitou.

Právě Dáme jídlo je dnes již sesterskou společností mezinárodního Delivery Hero. „Dobrá zkušenost české společnosti Dáme jídlo s mapami CleverAnalytics nám otevírá cestu k lokálním společnostem v zahraničí, které spadají pod Delivery Hero. Naše aplikace totiž zaujala i jejich mateřskou centrálu v Berlíně,“ dodává Tomas.

Důležitá je znalost souvislostí s lokalitou

CleverAnalytics ale není určeno jen pro byznys zaměřený na rozvážku jídla. „Během dvou let se nám podařilo vyvinout mapový nástroj, který přináší užitek firmám napříč obory od bankovnictví, přes energetiku, po sítě obchodů,“ upřesňuje Lukáš Puchrik, Product manager CleverAnalytics. Tzv. lokační analýza, tedy převedení dat na mapu, firmám umožňuje vidět jejich byznys i tržní potenciál ve vztahu k lokalitě. „V platformě CleverAnalytics si střední a velké firmy na mapě vizualizují a analyzují svá interní data,“ dodává Puchrik.

“Společnosti mají často představu, že musí mít data ze speciálních externích zdrojů, od mobilních operátorů, Googlu, složitých sledovacích služeb nebo o konkurenci. Ve většině případů to jednak není potřeba a taková data málokdy existují. Nejcennějším a opravdu užitek přinášejícím zdrojem dat pro lokační analýzu jsou především data, která společnosti už o svých zákaznících mají,” vysvětluje Puchrik. Jde například o různé věrnostní programy, objednávky v e-shopech, smlouvy s klienty. Všude tam se vyskytují adresy, které se analyzují na mapách CleverAnalytics.

O CleverAnalytics

Společnost CleverAnalytics vznikla v roce 2015 odštěpením od své mateřské společnosti CleverMaps. Obě společnosti jsou součástí technologického a inovačního hubu MindForge Group. Start-up CleverAnalytics vyvíjí cloudovou platformu pro lokační analýzu. Aplikace je určena především pro manažery středních a velkých B2C společností, kterým pomáhá vidět jejich byznys v kontextu prostoru.