Za vánoční dárky utratíme 5000 korun Nejčastěji chceme dostat hotovost nebo oblečení

Praha, 18. prosince 2017 – Dárky nakoupené dříve než v prosinci a většinou v obchodních centrech, vlastnoručně připravené cukroví, Štědrý den doma s rodinou při sledování televize a pod stromečkem kosmetiku, oblečení nebo hračky, tak nějak budou letos vypadat Vánoce většiny Čechů. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu* společnosti Tesco.

Vánoce jsou označované jako nejkrásnější svátky roku, těší se na ně většina populace ČR, pouze 24% uvádí, že tyto svátky nijak výjimečně neprožívá. S přibývajícím věkem se těšení na Vánoce snižuje. Obecně se na Vánoční svátky těší více ženy než muži. Neodmyslitelnou součástí Vánoc jsou dárky, které pro své blízké nakupuje více jak polovina populace dříve než v prosinci (63 %). Dárky na poslední chvíli nakupuje pouze 12% lidí.

Cukroví nesmí chybět

Bez kapra, cukroví nebo vánočního stromku si lze klasické české vánoce jen stěží představit. Je proto s podivem, že celých 34% populace vůbec nekupuje vánoční stromek. Cukroví je ale nedílnou součástí Vánoc, peče ho většina českých domácností (75 %), pouze 3% lidí cukroví vůbec nejí. Oproti tomu vánočku až 30% lidí kupuje v obchodě a 19% ji dostává od příbuzných. „Prodeje vánoček stoupají a největší nárůst očekáváme v předvánočním týdnu. V těchto dnech se prodeje na největších obchodech počítají na stovky kusů denně,“ potvrzuje Jaroslav Heptner, specialista pekárenské výroby Tesco.

Na dárcích nešetříme

Pro vánoční dárky chodíme nejčastěji do obchodních center (74 %), nejvíce zde nakupují mladí lidé (82%). Dalším populárním způsobem, jak nakoupit dárky je on-line nákup přímo na stránkách prodejce, tento způsob využívá 61 % Čechů. Na samotném nákupu dárků rozhodně nešetříme. 73% lidí za vánoční dárky plánuje letos utratit stejně, jako v loňském roce. Nejčastěji se jedná o částku 3001-5000 Kč (31 %), téměř třetina (28 %) pak utratí dokonce částku do 10 000 korun. Více za dárky utratí ženy než muži. Nejčastěji obdarováváme své blízké kosmetikou (65 %), oblečením (58 %) a hračkami (48 %). Dárky pak v nejvíce případech kupujeme pro 6-10 osob. Nejvíce si pod stromečkem přejeme nalézt hotovost (40 %) a oblečení (35%). Muži touží především po elektronice (41 %), ženy naopak oproti mužům po pobytových zájezdech (38 %), knihách (34 %), poukázkách na nákup různého zboží (28 %) nebo produktům do domácnosti (19 %).  

Vánoční svátky tráví většina lidí doma (85 %), na hory míří jen 3 % Čechů. Nejčastěji se věnují sledování televize (81 %) a návštěvám rodiny a přátel (60%).

*Průzkum uskutečnila společnost Ipsos v listopadu 2017 na reprezentativním vzorku populace obyvatel ČR ve věku 18-65 let, který čítal více než 1000 respondentů.

O společnosti Tesco Stores ČR

  • Společnost Tesco Stores ČR, a. s. vstoupila na český trh v roce 1996. V současné době provozuje
    v tuzemsku necelé dvě stovky obchodů, 17 čerpacích stanic a 5 obchodních center.
  • V České republice provozuje Tesco také franšízingovou síť Žabka, která čítá více než stovku obchodů.
  • Jako první na českém trhu začalo Tesco v roce 2012 provozovat internetový obchod s potravinami Potraviny on-line. Letos byla tato služba Tesco již podruhé oceněna jako nejdůvěryhodnější značkou roku!
  • Za dobu svého působení na českém trhu Tesco obdrželo řadu dalších ocenění – je například několikanásobným nositelem titulů Hypermarket roku, Obchodník roku, Nediskontní obchodní řetězec roku. V letošním roce získala tři ocenění v soutěži TOP Odpovědná firma.
  • Tesco patří k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice. Zaměstnává přes 13 000 lidí.
  • V roce 2013 začaly obchody Tesco spolupracovat s Federací potravinových bank a darují neprodané trvanlivé i čerstvé potraviny potřebným. V současnosti daruje 154 obchodů potravinové přebytky na denní nebo týdenní bázi.
  •  V posledních dvou letech prostřednictvím Nadačního fondu Tesco společnost věnovala více, než 10 milionů korun lokální neziskovým organizacím prostřednictvím programu Vy rozhodujete, my pomáháme.

 

 

Reklamy