Češi při výprodejích nejvíce nakupují televize, pračky a ledničky. Z dárků zvítězily herní konzole, kávovary a mobilní telefony.

Povánoční výprodeje spustil Datart ve svém e-shopu již 25. prosince, od 27. prosince pak mohou zákazníci nakupovat zboží výhodně i ve všech kamenných prodejnách. „Zákazníci mají největší zájem o zařízení do domácnosti. Ve výprodejích si letos nejvíce pořizují televize, pračky, ledničky a vysavače. Slevy reálně dosahují až 80 %, průměrná sleva je 35 %. Při výpočtu slev vycházíme ze skutečných cen, za které jsme výrobky prodávali v polovině prosince,“ komentuje Iva Pavlousková, tisková mluvčí Datart. „V procentech jsme nejvíce zlevnili příslušenství, malé kuchyňské spotřebiče a produkty péče o tělo. Cílem výprodejů je uvolnit místo ve skladech, abychom mohli nakoupit zboží na další sezónu.“

V posledním týdnu před Vánoci dosáhl Datart rekordních tržeb. „Přispěla k tomu jak dobrá úroveň ekonomiky, zákazníci díky tomu mohli nakoupit kvalitnější výrobky, tak i logistické potíže České pošty a dalších přepravců. Naší výhodou jsou právě prodejny, odkud si mohou zákazníci zboží rovnou odnést nebo si je zde bezplatně vyzvednout při nákupu z e-shopu,“ konstatuje Iva Pavlousková. Podle ní také poslední tři roky nakupují zákazníci mnohem méně dárky na splátky, oproti tomu se významně zvýšil zájem o pojištění prodloužené záruky.

Nejoblíbenějšími vánočními dárky byly letos jednoznačně herní konzole Playstation 4, kapslové kávovary a mobilní telefony. U mobilních telefonů prodejům kralovaly iPhony značky Apple, velký zájem panoval i o telefony značky Samsung, a teprve pak nakupovali Češi telefony čínských značek.  „Velice nečekaně se letos dostaly mezi oblíbené dárky telefony značky Nokia, které se podařil návrat roku. Nokia na jaře představila legendární model Nokia 3310 v novém provedení a chytré telefony Nokia 6, Nokia 5 a Nokia 3, které přinášejí skvělý poměr ceny a kvality. O tyto telefony byl hned od jejich uvedení velký zájem,“ popisuje Iva Pavlousková. Letos poprvé se mezi oblíbené dárky dostaly i robotické vysavače a drony nové generace.

Oproti minulému roku se významně zvýšil zájem o TV, zejména o modely s větší úhlopříčkou. „Vliv na to měl i fakt, že byla schválená druhá vlna televizní digitalizace – DVB-T2. Základním parametrem při výběru nové televize je velikost, největší zájem je o ty s větší s úhlopříčkou 55“ a více,“ upřesňuje Iva Pavlousková. Díky proběhlé premiéře nového dílu Star Wars se zmnohonásobil i prodej veškerých věcí s touto tématikou, od herních konzolí, holicích strojků, DVD až po hrnky a trika.

Herní konzole letos obsadily nejvyšší příčky v žebříčku nejoblíbenějších dárků. „Nejenže se objevil nový XBOX, ale velice také táhnou zajímavé sety s konkrétními hrami za atraktivní cenu. Nejvíce třeba Minecraft nebo Fifa. Na trhu se objevily také retro konzole, o které je enormní zájem – např. SNES s legendární sérií Super Mario Bros nebo konzole značek Atari a Sega. Zákazníci také ve velkém nakupovali hry ke konzolím,“ doplňuje Iva Pavlousková

Celý rok se také nesl v duchu návratu ke kompaktním fotoaparátům, zejména pak k těm s lepší optikou a výměnnými objektivy. I když moderní smartphony fotí fantasticky, lidé jsou stále náročnější a začínají se vracet k fotoaparátům,“ usmívá se Iva Pavlousková. Na jaře a v létě se

také staly hitem instantní fotoaparáty, které umožňují vytisknout pořízené snímky během několika minut. Ve stejném období trhala rekordy i hračka do kapsy Fidget Spinner. Naopak tablety lidé letos častěji nahrazovali mobilními telefony s obrazovkou větší než 5“. Rychle rostly i prodeje veškerých sportovních hodinek a fitness náramků.

O společnosti DATART INTERNATIONAL, a.s.
Datart je přední maloobchodní prodejce zaměřený na spotřební elektroniku. Na českém a slovenském trhu působí již od roku 1990. V současné době má 52 kamenných prodejen, 6 Datart kuchyňských studií a 2 e-shopy. Společnost zaměstnává 1 200 pracovníků a disponuje vlastním distribučním centrem. Ve finančním roce 2016/2017 provozní výsledky hospodaření dosáhly 43, 4 miliónů Kč a čistý obrat přes 5,8 miliard Kč.  V tomto roce Datart pokračuje v expanzi, modernizuje jednak stávající a zároveň otevírá nové prodejny.

 

Reklamy