On-line svět mediální skupiny MAFRA byl v roce 2017 mimořádně úspěšný

Mediální skupina MAFRA v roce 2017 opět potvrdila svoji dlouhodobě silnou pozici v on-line segmentu. S výjimkou jediného měsíce (srpen) po celý rok úspěšně držela pozici druhého největšího provozovatele českého internetu, přičemž na konci roku své postavení dále posílila.

  • V prosinci se skupina s počtem 4,24 milionu RU stala jedničkou, pokud jde o počet reálných uživatelů z mobilních zařízení.
  • iDNES.cz byl ve všech měsících druhé poloviny roku 2017 nejnavštěvovanějším webem českého internetu z mobilních zařízení
  • Zpravodajský web iDNES.cz rovněž zaznamenal mimořádný úspěch: je jediným významným obsahovým webem v domácím on-line světě, na němž uživatelé loni trávili měsíčně v průměru více než dvě hodiny. V porovnání s konkurencí to je například o 30 až 40 minut déle než na webu Novinky.cz, a dokonce o hodinu a půl déle než na stránkách Blesk.cz.
  • Sekce Zpráv na iDNES.cz se navíc s rekordní cifrou 1,59 miliardy zobrazení stala s výrazným náskokem největší ve své kategorii z pohledu počtu zobrazených stránek.
  • A první místo v kategorii rodičovských a těhotenských webů v roce 2017 patřilo také webu emimino.cz, když relevantní konkurenci „utekl“ o zhruba půl milionu RU.

Zdroj dat: NetMonitor-SPIR-Gemius

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Multimediální skupina MAFRA patří k nejsilnějším mediálním společnostem v České republice. Je zastoupena všemi mediatypy – printem, on-linem, TV a rozhlasem. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net, magazín o běhání RunGo.cz a realitní web reality.idnes.cz. Do skupiny dále patří  zábavný videoportál Playtvák.cz, hudební stanice Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka, unikátní projekt Dárkomat, který nabízí dárkové karty atraktivních a oblíbených značek a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě. Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společnostmi ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing a Ledmultimedia. MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. Na Slovensku je portfolio skupiny zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. Nedílnou součástí mediální skupiny MAFRA jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.