MAKRO rozšiřuje prodejní koncept MAKRO Inspirace. Všechny prodejny se postupně přemění na místa plná inspirace

Velkoobchodní prodejny MAKRO ČR projdou kompletním re-designem. Proměny se po Stodůlkách (září 2017) dočkají nejdříve pobočky v Ostravě, Brně, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem a ve Zlíně (březen 2018). Do sortimentu všech poboček bude navíc průběžně zalistováno 1500 nových položek.

Aktualizovaný design prodejen vychází z konceptu MAKRO Inspirace, který byl použit prvně v loňském roce v prodejně v Praze ve Stodůlkách. Re-design se zaměřuje na celkový vzhled obchodu i přestavbu konkrétních oddělení, jako je pekárna, oddělení trvanlivých potravin, oddělení alkoholu či ovoce a zeleniny. Změny ve vnitřním vzhledu obchodu, akcentují nové trendy, teplé barvy a přírodní materiály. V některých obchodech vznikne, po vzoru Stodůlek, i inspirativní otevřená kuchyně. Například Zlínská prodejna MAKRO tak získá nový prostor pro workshopy a ochutnávky. Realizace rozsahu přestaveb je individuální a liší se podle potřeb jednotlivých prodejen. „Úpravami vždy projde prostředí vstupu do prodejny, navigační prvky jednotlivých oddělení, čelní plochy regálových uliček a přímo na prodejní ploše vzniknou nové POS se zajímavými nabídkami a produkty,“ vypočítává plánované změny Martin Všetečka, ředitel pro kanál Cash & Carry MAKRO ČR a dodává: „Při přestavbě jednotlivých oddělení pak vycházíme z potřeb místních zákazníků z řad podnikatelů, kteří se námi chtějí nechat inspirovat. Prodejny proto reagují na současné trendy v oblasti potravin a gastronomie.“

Nový sortiment přinese zákazníkům na 1500 položek. MAKRO věnovalo pozornost především spolupráci s lokálními dodavateli a zacílilo na speciální sortiment pro gastro profesionály a labužníky, který není dostupný v běžných řetězcích. Mezi nové produkty patří např. Prager Cider, Tátův sad, Jarritos či Fentimans limonády, dále značky Nutrifee, Lifefood, Crostini, či Tretter´s. Rozšířena byla i nabídka českých řemeslných piv, např. o Pivovar Matuška. „Ptali jsme se zákazníků na jejich názor a potřeby. Na základě toho jsme se zaměřili na oblast zdravého stravování a organických potravin včetně tzv. superpotravin. Rozšířili jsme také etnickou kuchyni včetně asijské, balkánské nebo mexické,“ popisuje změny v nabídce Martin Všetečka.

Modernizace prodejen je součástí obchodní strategie řetězce, jehož pozornost se přesouvá od prodeje ke službám. V rámci této cesty MAKRO buduje Distribuční centrum, rozšiřuje logistické služby a přistoupilo k přeměně prodejen v centra služeb a inspirace. Nový koncept MAKRO Inspirace má za cíl přinášet zákazníkům informace, novinky a inspiraci z oblasti gastronomie. Prodejny mají zároveň sloužit jako místa, kde se mohou profesionálové setkávat a sdílet své zážitky nebo se naučit něco nového při workshopech a řízených ochutnávkách.

Řešení navrhl interní tým MAKRO ve spolupráci s italskou společností Costa, českou firmou Refuel a architektem Janem Skoupým. Implementace konceptu pro jednotlivé pobočky probíhá ve spolupráci s lokálním týmem a v přímé reakci na preference zákazníků.

***

METRO je mezinárodní lídr, který se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 METRO dosáhlo prodejů ve výši 37 mld. EUR. Zaměřuje se na poskytování služeb odpovídajících specifickým potřebám velkoobchodních i maloobchodních zákazníků, a to na regionální i mezinárodní úrovni. Prostřednictvím svých obchodních značek METRO Cash & Carry, Real, služeb přímé distribuce a digitálních iniciativ METRO nastavuje standardy pro budoucnost: orientace na zákazníka, digitální řešení a udržitelné podnikání. Více informací naleznete na www.metroag.de.  

METRO/MAKRO Cash & Carry je zastoupeno ve 25 zemích, kde provozuje více než 750 samoobslužných velkoobchodů a zaměstnává 100.000 lidí.

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr