50 % Čechů chystá dárek na Valentýna, více než polovina z nich jej pořídí na internetu. Největší zájem je o parfémy a šperky

Praha, 12. 2. 2018Již tuto středu nás čeká svátek svatého Valentýna, který si také u nás již delší dobu nechá říkat svátek zamilovaných. Výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) potvrzuje, že se v současné době nejedná pouze o anglosaský svátek. Polovina Čechů totiž uvedla, že alespoň jeden valentýnský dárek pro svého partnera chystají. Více než 50 % z nich pak pořídí překvapení prostřednictvím internetu.

Zvyšující se zájem o valentýnské dárky sledujeme dlouhodobě. Letos jsme se na svátek zamilovaných zaměřili podrobněji prostřednictvím panelového výzkumu. Z něj vyplývá, že především mezi muži budou v objednávkách dominovat parfémy a kosmetika vůbec, a to spolu se šperky,“ uvádí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodává: „Že zakoupí v e-shopu parfém či jinou kosmetiku uvedlo 41 % mužů, šperk jich pak pořídí 39 %. Mezi ženami takto dominantní kategorie zboží nejsou.

Kolik za Valentýna?

Polovina Čechů se tedy na Valentýna chystá překvapit svou drahou polovičku. Ale jak drahou? Nebo spíš jak drahý bude valentýnský dárek? Nejčastěji v rozmezí od 300 do 499 Kč. Takovou sumu plánuje utratit 28 % respondentů, kteří budou dárky či zážitky objednávat v e-shopech. Druhou nejčastější skupinu pak tvoří ti, jež objednají překvapení v rozmezí od 750 do 999 Kč. To, že je svátek zamilovaných u nás populární, potvrzuje 8 % Čechů a Češek, kteří utratí za dárky na internetu více než 2 000 Kč.

Útrata za dárky je dost různorodá, drtivá většina objednávek bude ale v hodnotě do 999 korun. 75 % respondentů našeho výzkumu plánuje objednat zboží či službu v tomto cenovém limitu. Zajímavostí jistě je, že 6 % z nich nebude dárek kupovat vůbec, ale například jej sami vyrobí,“ doplňuje Jan Vetyška.

Zážitky či květiny až domů?

I když květiny k Valentýnu neodmyslitelně patří, překvapit svého partnera donáškou až domů či do zaměstnání se chystá jen 3 % respondentů. „Myslím, že takový dárek ocení každá žena. Věřím, že objednávka květin prostřednictvím internetu má svojí budoucnost a jistě může být zajímavým tipem pro ty, co ještě nad dárkem váhají. V období Valentýna je ale určitě vhodné objednat květinu včas,“ říká Jan Vetyška a pokračuje „Poukaz na zážitek si na internetu objedná 6 % respondentů. Mezi nimi je zájem například o wellness či poukazy do restaurací.

Věk ani pohlaví nehrají roli, v e-shopech objednávají dárky všichni

Muži i ženy, staří i mladí, z velkých měst i vesnic. Prakticky všichni se chystají na Valentýna obdobně. „I když nějaké rozdíly samozřejmě jsou, nejedná se o nic dramatického. Pravdou je, že valentýnské překvapení pro partnera chystá 55 % Čechů a Češek ve věku od 15 do 29 let, zatímco těch starších 50 let 45 %. Na internetu ale dárky objedná vždy nejméně polovina z nich, ať se jedná o jakoukoli věkovou kategorii. To jen potvrzuje dlouhodobý trend, že v e-shopech nakupujeme prakticky veškeré zboží, které zrovna potřebujeme. Můžeme se tedy jen těšit, zda ve středu 14. 2. dostaneme parfém, šperk, něco sladkého na zub či pozvání ke společnému zážitku. A to vše nám může doručit kurýr spolu s květinami objednanými z tepla domova či kanceláře on-line,“ uzavírá Jan Vetyška.  

 

O APEKu

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je sdružením více než 450 firem, podnikatelů a odborníků v oboru elektronického obchodu. Cílem Asociace je soustavně podporovat rozvoj elektronického obchodování v České republice. Více informací na www.apek.cz.   

 

Reklamy
Označeno tagem