Český Valentýn? Pár stovek za kytici, ale i tisíce za zájezd

Svátek sv. Valentýna se do jisté míry usídlil i v české kotlině. V posledních letech si u nás 14. února potvrzují svou lásku až dvě třetiny lidí. Kromě zamilovaných si této nové tradice na mírném nárůstu tržeb všímají i internetoví obchodníci, ačkoli zdaleka ne všichni. Jaké dárky se kupují nejčastěji a kolik peněz Češi na Valentýna utratí?

Období Valentýna nejvíce pociťují prodejci květin, u kterých si kytici pro svou partnerku koupí 70 % mužů, případně si ji nechávají doručit až domů. Že jsou květiny při svátku zamilovaných nepostradatelné, potvrzuje fakt, že pánové investují do pugétu až 550 Kč. K podobným „klasikám“, českého Valentýna patří i parfémy a šperky. Zajímavostí je, že zhruba 14 % mužů se rozhoduje využít tento společný večer k žádosti o ruku, a proto mírně přibývá i prodejů snubních prstenů.

Ženy z 50 procent obdarovávají své drahé polovičky něčím sladkým na zub, jako jsou bonboniéry nebo kvalitnější čokolády. Drobné pozornosti v podobě květin a sladkostí však některé dvojice doplňují i společným večerem v restauraci. Jak ukazují statistiky z 86 tisíc platebních karet, za romantickou večeři průměrný pár v tento večer utratí kolem 700 Kč.

„Mezi obchodníky, kteří se v polovině února dočkají vyšších zisků, jsou i cestovní kanceláře a portály poskytující letenky a ubytování. Stoupá totiž obliba společných valentýnských zájezdů do destinací, jako je Londýn nebo Paříž. Dárky však někteří pojímají spíše prakticky a kupují partnerům drobné spotřebiče, například fény, mixéry či smoothie makery.“ komentuje vývoj na poli internetového obchodu Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.  

Obecně se však Češi v souvislosti s Valentýnem drží při zemi. Jak totiž ukázal zmiňovaný průzkum na základě platebních karet, čtvrtina Čechů investuje do tohoto svátku maximálně 250 Kč, pětina lidí až 500 Kč a těch, kteří obětují více než tisíc korun, je mezi Čechy pouhých 6 %.

O společnosti Shoptet

Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 12 521 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.