Obliba českého zboží v zahraničí roste

Čeští výrobci jsou v Evropě stále oblíbenější a umí se v konkurenci prosadit. Dokládají to aktuální čísla o exportu českých výrobků prostřednictvím společnosti Lidl. Ta loni vyvezla výrobky 145 českých výrobců do 24 zemí Evropy v celkové hodnotě 5,5 miliardy korun.

České potraviny chutnají. Důkazem je jejich prodej v prodejnách Lidl v již 24 zemích napříč Evropou, ve kterých  se dokázaly prosadit v konkurenci dodavatelů z mnoha jiných zemí. Největší úspěch slaví kromě Slovenska, Maďarska, Polska nebo Rumunska i v Chorvatsku, Slovinsku, Litvě, Belgii, ale i v Německu, Španělsku nebo ve Velké Británii. 

Největší objem zboží v roce 2017 vyvezly společnosti Mlékárna Pragolaktos, a.s., Krahulík – Masozávod Krahulčí, a.s., LE & CO – Ing. Jiří Lenc, s.r.o., Veseta spol. s r.o., Delimax, a.s., La Lorraine, a.s, Čerozfrucht s.r.o., Ekofrukt Slaný, spol. s r.o. nebo Olma, a.s.

Vývoz se však netýkal pouze potravin, jedním z nejúspěšnějších vývozců v rámci Lidlu je například i výrobce hygienických prostředků, společnost Drylock Technologies s.r.o.

Kvalitní české potraviny se dokáží prosadit i na západních trzích. Naše čísla rok od roku rostou, a to jak počet českých výrobců, tak i počet zemí, do které je vyvážíme, tak i celkový objem. A to je, myslím, dobrá zpráva nejen pro český Lidl, ale především pro české firmy,“ hodnotí čísla Michal Farník, jednatel společnosti Lidl Česká republika, pod jehož vedením export českých firem funguje.

Pro české firmy je vývoz zboží pod privátnímí značkami Lidlu jednoznačnou výhodou. Na jedné straně sice musí splnit vysoké nároky v oblasti kvality i požadovaného objemu dodávek, na druhé straně jim však otvírá zahraniční trhy, aniž by musely hledat partnery pro prodej nebo investovat do  marketingu v dané zemi.  

Pokud se výrobky v zahraničí osvěčí, je pak i tato spolupráce zpravidla dlouhodobá a lze ji rozšiřovat na další a další země. Tak tomu bylo i v případě společnosti BONAVITA, spol. s r.o. „Naše obchodní spolupráce se společností Lidl začala v roce 2009. Počáteční forma jednorázových prodejních akcí pouze v České a Slovenské republice se za 8 let vyvinula v dlouhodobou spolupráci. Dnes naše výrobky (musli, kaše a sušenky), které pro společnost Lidl vyrábíme, exportujeme do 9-ti zemí Evropy a naše dodávky vykazují trvalý nárůst obratu,“ říká k exportu výrobků firmy její obchodní ředitel Vladan Kršňák.  Spolupráci jako takovou hodnotí otevřeně: „Společnost Lidl je náročná na obchodní podmínky, kvalitu výrobků a spolehlivost dodávek. Na spolupráci oceňujeme přímočaré a korektní jednání, jednoduchost a účelnost obchodních procesů a pouze nezbytnou administrativní zátěž obchodních případů. Významným rysem spolupráce je vysoce aktivní přístup k inovacím a rozšiřování sortimentu do ostatních zemí. Další upevňování a rozšiřování spolupráce se společností Lidl patří mezi naše obchodní cíle.“

* objem vývozu v nákupních cenách

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 236 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť.

Více informací naleznete na:

http://www.lidl.cz

http://www.facebook.com/lidlcesko

http://www.instagram.com/lidlcz

http://www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

Reklamy
Označeno tagem