Láska v čase smartphonů – třetina Čechů využila seznamovací aplikaci, desetina posílá lechtivé fotky, každý pátý „sextuje“

Praha, 23. února 2018: V době chytrých mobilních telefonů se nevyhneme tomu, že mají nezanedbatelný vliv na naše vztahy. Čím dál populárnější jsou seznamovací aplikace, které někdy vyzkoušelo 38 % Čechů a skrze které společně s internetem našlo 23 % lidí současného partnera. Ukázal to průzkum společnosti Huawei, světově třetího největšího výrobce smartphonů. Jakým způsobem lidé nejčastěji navazují nové vztahy a jak je skrze smartphone okořeňují?

Nový vztah začíná v 59 % výměnou čísla, pouze 1 % posílá dopis

Zdá se, že v době chytrých mobilních telefonů klasickým milostným dopisům prakticky odzvonilo. Ale začněme od začátku. Jakou cestou obecně nejčastěji navazujeme nový vztah? Vůbec nejčastěji si vyměníme telefonní čísla, jak činí 59 % Čechů a 68 % dotazovaných ze všech zahrnutých zemí regionu střední, východní a severní Evropy. Přes pozvánku na sociální média dělá první krok 45 % Čechů a 44 % všech respondentů. Další setkání si v rychlém sledu domluví 23 % Čechů (14 % Evropanů), e-mail využívá k navázání vztahu 14 % Čechů (13 % Evropanů) a pouze jedno procento Čechů a tři procenta Evropanů píší klasický dopis.

Každý desátý člověk posílá lechtivé fotky, 24 % lidí „sextuje“

Čím dál více rovněž roste obliba seznamovací aplikaci, které někdy využilo k hledání partnera 38 % Čechů (32 % Evropanů), přičemž 23 % Čechů a 15 % Evropanů našlo svého současného partnera právě skrze takovou aplikaci nebo přes internet. Smartphone je v dnešní propojené on-line době rovněž jedním z nástrojů, kterými své vztahy posilujeme. 74 % Čechů a 68 % Evropanů rozvíjí svůj vztah prostřednictvím textových zpráv (nejen SMSek) a 39 % Čechů (54 % Evropanů) k tomu využívá hlasové hovory. Zajímavostí je každý desátý Čech (a 9 % Evropanů) posílá přes mobil lechtivé fotografie a 24 % Čechů (18 % Evropanů) provozuje tzv. sexting, kdy si přes mobilní telefon vyměňují lechtivé vzkazy.

Technologie se neustále vyvíjí a ovlivňují naše životy, seznamovací mobilní aplikace začínají mít čím dál větší podíl na navazování našich nových vztahů. V současné době můžeme jen polemizovat, zda láska stále prochází žaludkem, nebo již spíše smartphonem.

Průzkum zpracovaný pro Huawei společností Ipsos probíhal mezi více než šesti tisíci respondenty ve 12 zemích střední a východní Evropy, kromě České republiky v Dánsku, Rakousku, Polsku, Maďarsku, Slovensku, Chorvatsku, Srbsku, Rumunsku, Bulharsku, Řecku, Turecku.

Více informací o produktech Huawei naleznete na: https://consumer.huawei.com/cz/

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/
YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk

Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group

Produkty a služby Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a využívá je třetina světové populace. V roce 2016 se společnost umístila na 3. místě v dodávkách chytrých mobilních telefonů. Šestnáct R&D (výzkumných a vývojových) center bylo založeno v USA, Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně. Huawei Consumer BG je jednou ze tří business divizí společnosti a soustřeďuje se na smartphony, PC a tablety, wearables a cloudové služby apod. Globální síť Huawei je postavena na 20 letech bohatých zkušeností v telekomunikačním průmyslu a jejím cílem je přinášet nejnovější technologie spotřebitelům na celém světě.

Reklamy