82 % Čechů vybírá firmu na rekonstrukci a vybavení nové domácnosti online

To, že Češi tráví na internetu stále více času, není žádným překvapením. Běžně ho využívají k nakupování oblečení, elektroniky, dovolených či potravin. V poslední době ale na internetu řeší i tak zásadní rozhodnutí, jako je rekonstrukce bydlení a vybavení domácnosti. O značném posunu v nákupním chování v této oblasti pojednává studie „Češi a digitál v oblasti bydlení“ od společnosti Sherpas.

Když už se rozhodneme pro rekonstrukci bydlení nebo jen pro výměnu nábytku, začneme s výběrem právě na internetu. Pryč je doba, kdy jsme hledali inspiraci v tlustých katalozích či přímo v obchodech. Na internetu se inspirujeme, hledáme informace i dodavatele, které následně kontaktujeme. O tom, jak je pro nás internet v takových věcech důležitý, svědčí i fakt, že podobný předvýběr dodavatelů a firem si udělá na internetu 82 % Čechů.

Výběr dodavatele nám trvá měsíc

Vzhledem k tomu, že se nejedná o spontánní nákup, výběr nám v tomto případě zabere delší dobu, než například rozhodnutí o tom, kam půjdeme nakoupit potraviny nebo oblečení. Vhodného dodavatele či firmu, která provede rekonstrukci, obvykle vybíráme měsíc, v některých případech i déle.

sherpas-studie-nabytek-image1.jpg

Během této doby několikrát navštívíme weby firem, abychom získali informace o jejich službách nebo produktech. Pročteme si reference od zákazníků, prohlédneme si fotky z předešlých projektů a zabrousíme na internetová fóra.

Odpověď očekáváme do 24 hodin

finálního výběru pak může vyřadit firmu třeba taková věc, jako je pozdní odpověď na zaslanou poptávku. Ze studie společnosti Sherpas  vyplývá, že komunikace je pro nás při rozhodování zcela zásadní. Očekávání jsou v případě rychlosti reakce na dotaz či poptávku nastavena zcela jednoznačně – pokud do 24 hodin nedostaneme odpověď, jsme nespokojeni a půjdeme jinam.

Tím, jak se s příchodem internetu a smartphonů změnilo nákupní chování Čechů, roste důležitost dobré webové prezentace i v oborech, kde dříve nebyla potřeba. Právě na internetu se rozhodujeme, jestli vůbec firmu zařadíme do užšího výběru, nebo jestli ji navštívíme osobně. Je sice pravda, že v současné době dokončí nákup vybavení do bytu či vyřeší rekonstrukci online pouze 10 % lidí, ale drtivá většina začíná před monitorem počítače nebo s mobilem v ruce.

—————-

Data pocházejí z výzkumu „Češi a digitál v oblasti bydlení“ od společnosti Sherpas provedeném na vzorku 544 respondentů v říjnu 2017.

Specifikace respondentů: 1) mají dům či byt v osobním vlastnictví, 2) bydliště v ČR, 3) napříč demografickými skupinami

Celou studii naleznou zájemci z řad poskytovatelů produktů a služeb spojených s bydlením na https://www.sherpas.cz/studie-home

O Sherpas

Jsme jediná agentura, která všechny své činnosti navazuje na chování, potřeby a emoce reálných zákazníků našich klientů. Díky tomu, že jsme leaderem v oblasti UX na českém trhu, kombinujeme v projektech hlubokou znalost digitálního chování zákazníků v jednotlivých tržních vertikálách s unikátními UX metodami. To nám poskytuje velmi silný podklad pro rozhodnutí, jaká strategie a aktivity budou u zákazníků našich klientů skutečně fungovat – ať už se jedná o marketingové aktivity či design digitálních řešení.

Mezi klíčové klienty Sherpas patří například Airbank, Česká spořitelna, Rockpoint, O2, nebo E.ON.