NOTIX, Success Solutions a SAP SuccessFactors přicházejí s digitálním HR

V Česku vzniklo řešení Powerflow pro podpis personálních dokumentů bez tisku na papír

PRAHA, Česká republika —10. dubna 2018 — Společnosti SAP SuccessFactors, NOTIX a Success Solutions vyvinuly unikátní řešení Powerflow, které umožňuje generovat a podepisovat personální dokumenty v elektronické podobě bez nutnosti tisknout je na papír. Firmám a jejich oddělením lidských zdrojů to přináší nové možnosti v oblasti digitalizace personální agendy, jako jsou finanční úspory, odbourání práce s papírem (tisk, skenování, rozesílání, fyzická archivace), úspora práce pro HR oddělení a obecně zrychlení práce s dokumenty. Řešení je postaveno na in-memory platformě SAP Cloud Platform a bylo pokřtěno 9. dubna na konferenci věnované tématu GDPR v HR v pražském zákaznickém centru SAP.

Společnost NOTIX přišla s inovací, která umožňuje další úroveň digitalizace personální agendy. Vychází z použití tzv. dynamického biometrického podpisu (DBP) namísto klasického podpisu na papír. Biometrický podpis je jednou z variant elektronického podpisu, ale protože jde o podpis „vlastní rukou“, není nutné řešit vydávání elektronických certifikátů a s tím spojených procedur. Použití biometrického podpisu je v souladu jak s českou legislativou (Občanský zákoník) tak s normami EU včetně eIDAS a GDPR. „Postup v praxi je jednoduchý: manažer nebo zaměstnanec se podepisuje na elektronickou snímací podložku nebo na tablet a nevzniká tak vůbec potřeba papíru. Nic se netiskne, nic se neposílá tam a zpět. Biometrický podpis se v zašifrované podobě jednoduše přidá do elektronického dokumentu, jako je např. pracovní smlouva v PDF,“ vysvětluje Milan Petráň, spoluzakladatel společnosti NOTIX.

Nové řešení Powerflow pokrývá všechny kroky práce s personální dokumentací:

  • tvorbu a údržbu šablon jednotlivých typů dokumentů v MS Word,
  • generování personalizovaných dokumentů ze šablon,
  • podpisové workflow přizpůsobené organizační struktuře a dalším parametrům,
  • samotné podepisování elektronických dokumentů (biometricky i elektronickým podpisem),
  • uložení podepsaných dokumentů v elektronické složce zaměstnance.

Podpisové workflow umí automaticky rozesílat dokumenty k podpisu správným lidem a ve správném pořadí, hlídá termíny, notifikuje, umí zpracovávat celé balíčky dokumentů (např. při nástupu zaměstnance) a velkou výhodou je i automatické řešení hromadných dokumentů typu mzdové výměry, směrnice apod.

Díky spolupráci s předními odborníky ze Success Solutions je nyní vše propojeno do společného uživatelského rozhraní SAP SuccessFactors Employee Central. „Jako implementační partner reagujeme na potřeby svých zákazníků. Jedním z častých dotazů bylo i elektronické a biometrické podepisování. Díky tomu, že řešení SAP SuccessFactors disponuje otevřenou platformou, spojili jsme výhody řešení NOTIX a SAP Employee Central a přidali pár vychytávek. Práce s dokumenty a podepisováním je nyní dostupná jak personalistům, tak manažerům i běžným zaměstnancům,“ říká Jindřich Bečvář, spoluzakladatel společnosti Success Solutions.

„Ze strany HR ředitelů často slyším o potřebě usnadnit práci se zaměstnaneckými dokumenty a zajistit soulad s přicházejícími regulacemi GDPR. Proto jsem rád, že díky spolupráci s NOTIX a Success Solutions můžeme nyní toto unikátní řešení nabídnout všem zákazníkům v Čechách i na Slovensku,“ doplňuje Pavel Barták za SAP SuccessFactors v SAP ČR.

O společnosti NOTIX

NOTIX je IT a konzultační firma, která se orientuje zejména na enterprise zákazníky s vysokými nároky na kvalitu dodávek a využití moderních technologií. NOTIX má vlastní produkty pro řízení procesů a workflow, bezpapírové HR a skills management & development. NOTIX také dodává IT projekty na zakázku v oblasti integrace systémů, automatizace obchodních procesů, zpracování „big-data“ v reálném čase. Mezi klienty NOTIX patří zejména velké firmy z finančního sektoru, utility, výroby a dalších. Více na www.notix.cz.

O společnosti Success Solutions

Success Solutions s.r.o. je firma zaměřená na implementaci, rozvoj a podporu řešení SAP SuccessFactors. Jejích 12 konzultantů má zkušenosti z projektů v ČR i zahraničí (Velká Británie, Švýcarsko, Belgie, Finsko, Německo, Slovensko, Dánsko, Maďarsko, Rumunsko). Za svou dvouletou existenci se jí podařilo dodat řadu významných projektů (bankovnictví, výroba, profesionální služby, retail, logistika) a zaznamenat několik dalších úspěchů: 2 profesionální certifikace, 30 certifikací, stříbrnou medaili v soutěži SAP Quality Awards 2017 a ocenění SAP Recognized Expertise pro SAP SuccessFactors. Další informace naleznete na www.success-solutions.cz.

O společnosti SAP SuccessFactors

SAP SuccessFactors je lídr na trhu řešení pro řízení lidského kapitálu a přední dodavatel podnikového softwaru a digitální HR platformy v cloudu. Více než 6 400 firmám všech velikostí z více než 200 zemí a 60 odvětví nabízí kompletní portfolio řešení pro řízení lidského kapitálu, které zahrnuje: aplikace pro základní přehled o zaměstnancích, talent management (nábor, přijetí, řízení výkonnosti, odměňování, vzdělávání, nástupnictví a rozvoj), analytické nástroje a nástroje pro spolupráci.

O společnosti SAP

SAP (NYSE: SAP), lídr na trhu s podnikovým aplikačním softwarem, pomáhá firmám všech velikostí a ze všech oborů k lepšímu fungování. SAP umožňuje lidem a organizacím efektivnější spolupráci a využití podnikových informací bez ohledu na to, zda je využíván pracovníky v kancelářích nebo členy představenstva, na skladě nebo v prodejně, na klasických počítačích nebo mobilních zařízeních. Díky tomu jim umožňuje mít vždy náskok před konkurencí. Aplikace a služby společnosti SAP pomáhají zhruba 378 000 zákazníků v dosahování vyšších zisků, v udržitelném růstu a v přizpůsobování se aktuálním potřebám. V České republice působí společnost od roku 1992 a dosud získala více než 1 300 zákazníků z oblasti podniků, finančních institucí a organizací veřejné správy. Součástí SAP v České republice je také SAP Services, SAP Ariba a Concur. Další informace naleznete na www.sap.com nebo na SAP News Center. Sledujte SAP na Twitteru