Téměř polovina Čechů si po škodovce koupí opět škodovku, Maďaři spíš Suzuki

U ostatních značek je věrnost spíše výjimkou

Praha, 18. 4. 2018 – Průměrná věrnost značce se v českých autocentrech AAA AUTO v loňském roce pohybovala mírně pod 30 %. To bylo nejvíce ze všech čtyř zemí, kde firma působí. Nejméně věrní značce jsou Poláci. Stejnou značku auta si zde koupilo pouze 14 % zákazníků.

V Čechách je dlouhodobě nejžádanější značkou mezi ojetinami tuzemská Škoda. Téměř každý druhý zákazník, který přijel do autocenter AAA AUTO škodovkou, si novější vůz domácí značky opět pořídil. „Škodovka má u českých zákazníků v podstatě neotřesitelnou pozici. Lidé ji vnímají jako kvalitní a léty prověřenou značku a při pořízení novějšího vozu jsou velmi konzervativní,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.

Škodovka vede věrnostní statistiky i na Slovensku. Tam si tuzemské vozy opětovně koupí každý třetí zákazník. V Polsku mají preference jiné. Škoda je až na čtvrtém místě, první příčku drží její mateřský Volkswagen. V Maďarsku jsou lidé nejvěrnější značce Suzuki, která jako jediná překonala hranici 30 %.

Na opačném konci žebříčku se objevují Seat a Fiat. V Čechách si tyto dvě značky znovu vybralo méně jak 10 % zákazníků. „V podstatě stejné výsledky jsme zaznamenali na Slovensku, kde se pod 10 % pohybovala ještě značka Hyundai. V Maďarsku desetiprocentní hranici nepřekročily čtyři značky a v Polsku dokonce šest značek. V obou případech se většinově jednalo o auta francouzské a asijské provenience,“ doplňuje Vaněček.

TOP 5 v České republice ve srovnání se Slovenskem, Maďarskem a Polskem:

CZ SK HU PL
Škoda 46,70 % 34,00 % 23,30 % 18,70 %
VW 32,70 % 27,60 % 27,70 % 24,50 %
Toyota 26,40 % 13,00 % 26,80 % 13,00 %
Ford 25,30 % 21,10 % 26,20 % 12,40 %
Hyundai 25,30 % 9,40 % 15,40 % 9,80 %