Mailkit ukončuje spolupráci s firmami, které nechtějí rozesílat e-mailingy v souladu s GDPR

Společnost Mailkit, specialista na e-mailový marketing, ukončí k 30. dubnu letošního roku spolupráci se všemi klienty, kteří se při rozesílání e-mailingových kampaní nechtějí podřídit pravidlům vyplývajícím z Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). To vstoupí v platnost 25. 5. 2018. Tento krok se dotkne řádově tisíců subjektů, pro které Mailkit pracoval.

2017-05-09 18_10_44-Aplikace pro e-mail a SMS marketing _ Mailkit

“Naše klienty jsme dlouhodobě připravovali na to, že během letošního května vstoupí GDPR v platnost. Kromě nové varianty smluv, která GDPR zohledňuje, jsme pro ně připravili také možnost konzultací k tomuto tématu. I poté, co toto nařízení začne platit, chceme naše služby nabízet na té nejvyšší úrovni a v souladu s platnými právními předpisy. Proto jsme se s těmi klienty, kteří nejsou v souladu s GDPR či neakceptovali příslušné smlouvy, rozhodli ukončit spolupráci,” vysvětluje rozhodnutí Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.

GDPR klade vysoké nároky na práci s e-maily a to jak v otázce jejich pořizování a transparentnosti správce co do informování, tak další práce s nimi, ať již jde o uchování, tak nutnost vyhovět žádostem o výpis údajů, aktualizaci či o výmaz e-mailu (a s ním spojených osobních údajů) z databází. Porušování pravidel může vést k vysokým pokutám a doufáme, že příchod GDPR povede k pročištění trhu od subjektů, které doposud nedbaly na dodržování platné české legislativy. GDPR, které platí v rámci Evropské unie, znamená podstatné zvýšení nároků na transparentnost a informovanost subjektů, ale i zjednodušení při řešení porušení ze strany těch, kdo nařízení porušují.

Mailkit považuje za zásadní, aby jím zpracovávané e-mailové kampaně vyhovovaly platné legislativě, potažmo GDPR po všech stránkách. Od okamžiku pořízení e-mailu ve formě informovaného souhlasu, poskytování informací o způsobu využití a práci s takto získaným e-mailem až po “právo na zapomnění”, které je v rámci GDPR definováno. Zásadní otázkou zůstává i nutnost důkladné revize všech doposud používaných databází, kde je nutné mít jistotu, že v nich osobní údaje vyhoví požadavkům GDPR.

Výhoda Mailkitu z pohledu GDPR spočívá také v tom, že služba je provozována plně v rámci vlastní infrastruktury umístěné v EU a nedochází k používání serverů třetích stran, ani služeb třetích stran. Díky tomu pak klienti Mailkitu v rámci informační povinnosti vědí, že jediným zpracovatelem je společnost Mailkit a nedochází k řetězení zpracovatelů. Samozřejmostí pak je plná podpora pro evidenci souhlasů subjektů, odhlašování příjemců i kompletní mazání záznamů.

O společnosti Mailkit s.r.o.

Společnost Mailkit byla založena v roce 2005 a stala se jednou z předních českých firem poskytujících řešení pro e-mailový marketing a marketingovou automatizaci. Cílem společnosti Mailkit je vytvářet taková řešení, která zajistí maximální možnou míru doručení zpráv a zároveň nabídne profesionální technické zázemí, pokročilé možnosti tvorby e-mailových zpráv a jejich automatizace, včetně i napojení na firemní informační systémy.

Mailkit zajišťuje e-mail marketingové služby například pro Škoda Auto, Notino.cz, A3 sport, mediální dům Mafra, společnosti Baťa a Pet Center a řadu marketingových agentur jako např. Etnetera Activate, LHMS či Copy General.

Mailkit je členem mnoha oborových organizací, které svou činností přispívají ke zvyšování úrovně e-mail marketingových služeb. Je aktivním členem organizace M3AAWG věnující se boji se všemi formami zneužívání internetu, dále aliancí odesílatelů CSA (Certified Senders Alliance) a Signal Spam i E-mail Experience Council, jež je oborovou odnoží největší marketingové asociace na světě DMA. Mailkit stál u zrodu iniciativy Dobryemail.cz, která se snaží šířit povědomí o pravidlech e-mailingu realizovaného správným způsobem.

Reklamy