Internetová přepravní služba Zaslat.cz loni rostla o 105 procent. Tržby zvýšila i díky balíkům do zahraničí a e-shopům

Největší český srovnávač balíkové přepravy Zaslat.cz v loňském roce posílil své vedoucí postavení na domácím trhu. Brněnský startup ve svém třetím roce fungování opět rostl více než dvojnásobně, oproti roku 2016 navýšil obrat o 105 % na 27 milionů korun. Růst firma zaznamenala podle ředitele Miroslava Michalka i díky tomu, že Češi začali častěji posílat balíky do zahraničí. Celkem služba zajistila vloni přepravu více než 120 000 zásilek.

Podle statistik přepravní služby v roce 2017 vzrostl poměr balíků zaslaných do zahraničí oproti předchozímu roku o 7 %. Ze všech odeslaných zásilek pak byla těch exportních více než třetina, po Slovensku byla nejčastější destinací balíků Velká Británie.

Výrazně přibylo i firemních zakázek z řad menších e-shopů, které přes Zaslat.cz odesílají zboží svým zákazníkům. „Díky příznivé ekonomické situaci i rychlému růstu celého e-commerce segmentu rostla velká většina našich firemních zákazníků. A to se samozřejmě pozitivně projevilo i na růstu našich tržeb,“ uvedl spolumajitel a ředitel Zaslat.cz Miroslav Michalko. „Zatímco v roce 2016 tvořili naši firemní zákazníci čtvrtinu našeho obratu, vloni to bylo už 50 procent,“ řekl Michalko. Kromě e-shopů využívají služeb Zaslat.cz zejména menší firmy a reklamní agentury. „Zkrátka jakékoliv menší společnosti, které nepravidelně odesílají své výrobky, reklamní předměty či distribuují zboží.“

Služba Zaslat.cz v minulém roce rozšiřovala nejen síť firemních klientů, ale investovala i do modernizace a vývoje svého webu. Jako první česká přepravní služba přišla s vlastní mobilní aplikací, která umožňuje nejen objednat a zaplatit přepravu balíku, ale také například sledovat pohyb zásilek pomocí push-notifikací v telefonu. Během léta pak firma odkoupila stoprocentní podíl dosavadního konkurenta, dvojky mezi internetovými balíkovými přepravci Chytrýbalík.cz.

Na konci roku přepravní služba spustila na svém webu také interaktivní mapu sběrných a výdejních míst, kde zákazníci mohou balík kdykoliv odevzdat nebo si ho naopak vyzvednout, a nemusí tak čekat doma či v práci na příjezd kurýra. V současnosti má Zaslat.cz 150 partnerských míst, už teď ale jedná s dalšími partnery o rozšíření sítě.

„Celkově se nám v loňském roce podařilo posílit postavení společnosti na trhu a potvrdit náš stabilní rychlý růst z předcházejícího roku,“ uvedl Michalko s tím, že se firmě podařilo dobře připravit na hlavní vánoční sezonu. Jen během prosince zákazníci Zaslat.cz odeslali přes 20 000 balíků a na 250 nadrozměrných zásilek od 51 kilogramů až do 3 000 kilogramů.

V nejbližší době se chce brněnský startup soustředit na další rozšiřování nabídky přepravních služeb včetně například stěhování či komplexní podpory pro firmy. Michalko letos nevylučuje ani expanzi do zahraničí, probíhají i jednání s potencionálními investory. „I nadále pro nás zůstává prioritou nabídka služeb v České republice a především pak maximální zákaznická podpora. Snažíme se neustále zlepšovat nabídku služeb ve spolupráci s přepravci a jejich služby zprostředkovat moderním jednoduchým způsobem, odkudkoliv a kdykoliv,“ dodal ředitel Michalko.

O firmě Zaslat.cz:

Internetová přepravní služba Zaslat.cz působí na českém internetu od poloviny roku 2014, kdy spustila svůj pilotní provoz. Reálný růst firmy ale nastal až v roce 2015. Zaslat.cz nabízí běžným zákazníkům i podnikatelům vedle výhodných cen také komplexní služby pro posílání všech druhů zásilek po České republice i celém světě, od expresních dopisů až po 50 kg balíky. Zároveň Zaslat.cz zajišťuje také přepravu nadrozměrných zásilek až do hmotnosti 3000 kg.

Reklamy