Změna ve vedení deníku Metro: Jana Davida na postu šéfredaktora vystřídá Petr Holeček

Z deníku METRO ke konci června po vzájemné dohodě odchází jeho šéfredaktor Jan David. Vedením redakce nejstaršího a největšího bezplatného deníku v České republice bude od 1. července pověřen Petr Holeček, dosavadní zástupce šéfredaktora.

„Jménem vedení, a troufám si říci, že i všech zaměstnanců skupiny MAFRA, bych Janu Davidovi rád poděkoval za kolegiálnost a skvělou práci. Deník Metro se pod jeho vedením stal nejčtenějším deníkem v Praze. Na nové profesní cestě mu přeji jen to nejlepší,“ uvedl k odchodu Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a.s., a dodal: „Petr Holeček působí v deníku Metro již deset let. Věřím proto, že bude důstojným nástupcem.“

„Honza je profesionál každým coulem a jeho denní přítomnost budeme postrádat nejen pracovně, ale i lidsky,“ doplnil František Nachtigall, ředitel strategického rozvoje mediální skupiny MAFRA.

Jan David patří mezi dlouholeté zaměstnance mediální skupiny MAFRA. Nejprve působil jako redaktor a zástupce vedoucího pražské přílohy MF DNES, poté jako editor a následně vedoucí bezplatného deníku Metropolitní Expres. Po dalších sedm let zastával pozici zástupce šéfredaktora deníku Metro. Na podzim roku 2014 byl pověřen řízením redakce deníku a od ledna 2015 byl jeho šéfredaktorem.

Pozici šéfredaktora opouštím na vlastní žádost v přátelské atmosféře. Přesun do jiného vydavatelství neplánuji, mám záměr procházet novými životními výzvami v jiných oblastech. Deník Metro vnímám jako stabilní titul s velkým potenciálem růstu a možností. Svému nástupci Petru Holečkovi, se kterým jsme už skoro před dvěma desítkami let začínali v pražské příloze MF DNES, a celému týmu v redakci proto přeji hodně tvůrčích novinářských nápadů a spokojené čtenáře. Ostatně právě čtenáři jsou často spolutvůrci obsahu skrze své tipy a fotografie, což je perfektní a za to srdečně děkuji,“ uzavřel Jan David.

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Multimediální skupina MAFRA patří k nejsilnějším mediálním společnostem v České republice. Je zastoupena všemi mediatypy – printem, on-linem, TV a rozhlasem. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net, magazín o běhání RunGo.cz a realitní web reality.idnes.cz. Do skupiny dále patří  zábavný videoportál Playtvák.cz, hudební stanice Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě. Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společnostmi ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing a Ledmultimedia. MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. Na Slovensku je portfolio skupiny zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. Nedílnou součástí mediální skupiny MAFRA jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Reklamy