Jiří Devát z IdeaSense představí na Glorious 2018 metodiku Scenario Planning

Jiří Devát, Thought Leader a člen Advisory Boardu společnosti IdeaSense, jež klientům pomáhá inovovat produkty, služby a business modely prostřednictvím své metody Inovačních farem, vystoupí 3. 5. na konferenci Glorious 2018. Na svém celodenním workshopu s názvem Strategie pro svět plný nejistot účastníky seznámí s aktuální metodikou strategického plánování, tzv. Scenario Planningem.

2017-10-09 15_20_14-IdeaSense - inovace a design thinking

Scenario Planning vyvinula a na byznys aplikovala světoznámá Wharton School of Business, základy však položila americká vojenská rozvědka již v 50. letech minulého století. Metodika byla rozpracována firmami jako Royal Dutch Shell (a dodnes citovaná strategie z počátku 80. let, která dokázala připravit jejich ropný byznys na pandemii AIDS v Africe a irácký konflikt), Microsoft či General Electric. Řídí se mottem: Strategii nestavějme na základě toho, co již víme, ale na základě toho, co nedokážeme předvídat.

“Kouzlo celé metodiky spočívá v tom, že při tvorbě strategie narozdíl od již známých faktů (jako jsou například současný obrat, tržní podíl, stávající konkurenti) klade mnohem větší důraz na věci nám ne zcela známé – nejistoty (třeba možný vstup nových konkurentů, disruptivní technologie, geopolitické změny a tak dále). A protože výskyt takových nepředvídatelných vlivů okolo nás rapidně narůstá, metodika nás naučí manévrovat právě mezi těmito změnami,” říká Devát, který strávil 20 let ve vrcholných manažerských funkcích ve firmách jako Microsoft, Cisco Systems nebo Czech Airlines.

Workshop Jiřího Deváta proběhne ve čtvrtek 3. května od 9 do 18 hodin v brněnském Sono Centru, celá konference pak potrvá až do 5. května.