Po obdržení nového e-mailu zajímá Čechy nejdřív jeho odesílatel

Když Češi dostanou nový e-mail, téměř tři čtvrtiny z nich (72 %) se jako první podívají na to, kdo je jeho odesílatelem. Předmět nejdříve zkontroluje pouze 12 % respondentů. Obsah zprávy, stejně jako jeho stručnější variantu si prohlédne shodně 8 % dotázaných. Ukázal to výzkum, který si společnost Mailkit nechala v roce 2017 zpracovat u agentury STEM/MARK.

2017-05-09 18_10_44-Aplikace pro e-mail a SMS marketing _ Mailkit

Předmět si nejdříve zkontroluje 13 % mužů a 12 % žen. Tento krok učiní 8 % lidí bez maturity a 19 % těch, kteří mají dokončené vysokoškolské vzdělání.

Na odesílatele se v prvním kroku podívá 72 % mužů a 71 % žen.

Ukazuje se, že dlouholeté pravidlo o předmětu e-mailů coby nejdůležitějšího prvku není zcela pravdivé. Chcete-li, aby příjemci vaše e-maily, ať už v rámci e-mail marketingu či běžné pracovní pošty četli, dbejte na to, aby byl jasný odesílatel. V dlouhodobém hledisku navíc  bude fungovat vybudování důvěry a známosti odesílatele. Pro e-mail marketing je odesílatel navíc jasným určením značky a nevyplatí se ho podceňovat.

Obsah kontroluje jako první 5 % respondentů ve věku 30 – 44 let. Tento zvyk má 15 % lidí bez maturity a 5 % těch, kteří maturitní zkoušku absolvovali. Tuto odpověď zvolilo pouze 1 % Pražanů.

Úspěšnosti e-mail marketingu můžete pomoci tím, že nepodceníte roli odesílatele, předmětu a následně samotného obsahu. K tomu se ale příjemce spíše dostane, pokud ho přesvědčíte právě známým odesílatelem a dobrým předmětem e-mailu. Platí i to, že vyšší roli hrají tyto identifikační prvky u lidí s vyšším vzděláním.

O společnosti Mailkit s.r.o.

Společnost Mailkit byla založena v roce 2005 a stala se jednou z předních českých firem poskytujících řešení pro e-mailový marketing a marketingovou automatizaci. Cílem společnosti Mailkit je vytvářet taková řešení, která zajistí maximální možnou míru doručení zpráv a zároveň nabídne profesionální technické zázemí, pokročilé možnosti tvorby e-mailových zpráv a jejich automatizace, včetně i napojení na firemní informační systémy.

Mailkit zajišťuje e-mail marketingové služby například pro Škoda Auto, Notino.cz, A3 sport, mediální dům Mafra, společnosti Baťa a Pet Center a řadu marketingových agentur jako např. Etnetera Activate, LHMS či Copy General.

Mailkit je členem mnoha oborových organizací, které svou činností přispívají ke zvyšování úrovně e-mail marketingových služeb. Je aktivním členem organizace M3AAWG věnující se boji se všemi formami zneužívání internetu, dále aliancí odesílatelů CSA (Certified Senders Alliance) a Signal Spam i E-mail Experience Council, jež je oborovou odnoží největší marketingové asociace na světě DMA. Mailkit stál u zrodu iniciativy Dobryemail.cz, která se snaží šířit povědomí o pravidlech e-mailingu realizovaného správným způsobem.