CleverAnalytics chce do tří let dosáhnout na 30 mld. dolarů na evropském trhu s lokační analýzou. Teď shání investora pro podporu obchodu

Brno, 14. květen 2018 – Lokační analýza je na vzestupu. Přispívá tomu i start-up CleverAnalytics, který nabízí pro toto odvětví Business Intelligence speciální platformu. Ta pracuje s mapami. Nyní otevírá druhé investiční kolo Seed-B. Přestože plánuje společnost se svým nástrojem expandovat do zahraničí, finanční podporu hledá především doma. Nástroj CleverAnalytics už pomáhá společnostem jako jsou DámeJídlo, drogerie Teta nebo Makro. Cílová částka pro aktuálně otevřené kolo investic je kolem 750 000 USD, tedy přes 10 a půl milionu korun.

Investice má pomoci především s rozvojem obchodu a expanzí do zahraničí. Mířit chce CleverAnalytics hlavně do UK a zbytku západní Evropy. „Poptávka po BI a Location Intelligence neustále narůstá a stává se tak odvětvím s obrovským potenciálem. Do tří let chceme dosáhnout alespoň na 20 % evropského trhu firem, kteří jsou schopny pracovat s cloudem, což znamená přibližně 30 mld. USD ročně,“ vysvětluje CEO společnosti Ondřej Tomas.

Vloni do cloudové aplikace investovala skupina MindForge

Cloudovou aplikaci pro lokační analýzu už podpořila v lednu 2017 skupina MindForge. Jde o technologický a inovační fond, jehož finance úspěšnému start-upu umožnily především zrychlit vývoj analytického nástroje, který převádí data klientů na mapové podklady a umožňuje jim tak vidět jejich byznys jinak. MindForge investoval do CleverAnalytics kolem 500 000 USD.

„Díky investici jsme se nemuseli tolik soustředit na jednorázové konzultační projekty, ale měli jsme prostor pracovat na vývoji nové verze platformy, kterou mohou využívat nejen datoví analytici, ale především netechnicky zaměření lidé, kteří ale stojí za finálními byznysovými rozhodnutími,“ popisuje, jak start-up využil investici současný CEO společnosti Ondřej Tomas.

Mezinárodní ambice s českým investorem

Pro seed investice hledá společnost domácí investory, kteří by jim mohli pomoci i s otevíráním dveří pro obchod. „Uvítáme tedy tzv. smart money investory, kteří nám pomohou svým know-how nebo kontakty rozšířit obchodní aktivity,“ dodává Tomas.

Projekt vyvíjející nástroj pro lokační analýzu vznikl v rámci skupiny CleverMaps, v roce 2015 se však osamostatnil. Od začátku má mezinárodní ambice. Podpořit chce prodej i v Česku, ale především právě v zahraničí. CleverAnalytics je mladou progresivní společností, která nabízí řešení pro lokační analýzu velkým hráčům, jakými jsou například řetězec drogerií Teta nebo projekty zaměřené na rozvoz jídla. Jejím klientem je tak například i DámeJídlo.

Business intelligence do rukou manažerů!

Platforma vrací business intelligence zpátky do rukou business manažerům. Snahou je vytvořit nástroj, který budou moci využívat ti, kteří rozumí svému byznysu nejlépe. Potřebná data má totiž v současnosti k dispozici jen přibližně čtvrtina těch, kteří mají ve firmách rozhodovací právo. Mezi společnosti, pro které je platforma určena patří subjekty z oblasti bankovnictví, pojišťovnictví a retailu, ale také e-commerce a omnichannel projekty, food delivery nebo ty patřící do oblasti smart cities a další.

O CleverAnalytics

Společnost CleverAnalytics vznikla v roce 2015 odštěpením od své mateřské společnosti CleverMaps. Obě společnosti jsou součástí technologického a inovačního fondu MindForge Group. Start-up CleverAnalytics vyvíjí cloudovou platformu pro lokační analýzu. Aplikace je určena především pro manažery středních a velkých B2C společností, kterým pomáhá vidět jejich byznys v kontextu prostoru.