Průzkum: Každý druhý Čech nesnáší reklamu na alkohol. Reklamu na dovolenou toleruje až třetina lidí

Digitální agentura AITOM, specialista na tvorbu komplexních internetových řešení, ve svém průzkumu zkoumala, které z internetových reklam Čechům vadí nejvíce. Zjistila, že 54 % uživatelů dráždí reklama na alkohol, problematickou položkou jsou také léky. Nejvíc uživatelů netoleruje reklamu v rámci svého internetového bankovnictví, v pořádku je pak během interakcí na sociálních sítích a stahování hudby, filmů či her.

Infografika - Jaká reklama Čechům vadí nejvíce.png

Až 76 % českých uživatelů má podle specialistů z AITOMu zkušenost s remarketingem, neboli způsobem cílení reklamy na uživatele, kteří daný web již v minulosti navštívili. Podobnou zkušenost ale hodnotí pozitivně jen 23 % z nich, 48 % ji naopak vnímá negativně. 36 % návštěvníků internetu se poté setkalo s geolokační reklamou, tedy možností zacílení na základě polohy. V tomto případě se čísla téměř neliší, geolokační reklamu oceňuje 20 % uživatelů, 43 % z nich ji zavrhuje.

Na celkový dojem má vliv typ zboží i aktivita uživatelů

Efekt reklamy se odvíjí také od typu zboží, které propaguje. Nejháklivější jsou Češi na promo týkající se alkoholu, překáží až 54 % z nich. Následují léky (47 %), potraviny (42 %) a počítačové příslušenství včetně softwaru (40 %). Naopak nejtolerovanější reklamou je nabídka zahraničních i tuzemských zájezdů, takovou propagaci považuje za přijatelnou 37 % všech uživatelů. V pořádku je dále reklama cílená na oblečení (nevadí 34 % uživatelů), knihy (33%) a elektroniku (30 %).

Další klíčovou proměnnou je aktivita, při které uživatel na reklamu narazí. S nejmenší oblibou se setkává reklama zobrazující se při organizaci internetového bankovnictví, sledování videí na Youtube a sledovaní televize na internetu. Rušivá je také reklama během při psaní a čtení mailů a hraní on-line her. Největší pochopení mají uživatelé během online nákupů, návštěvě sociálních sítí, stahování hudby filmů a her a poslechu rádia na internetu.

Sílu internetové reklamy lidé často podceňují

Téměř polovina Čechů je toho názoru, že na ně internetová reklama nemá žádný vliv (46 %). Nejhůře ji snášejí nezaměstnaní a matky na mateřské dovolené, vadí 42 % uživatelů z této kategorie. Následují podnikatelé a OSVČ (39 %) a senioři (36 %). Nejvděčnějším publikem jsou zaměstnanci (32 %) a studenti (pouze 26 %).

V případě mužů patří mezi přijatelnou reklama na elektroniku, sportovní zboží a softwary. Naopak je nezaujme reklama na léky, alkohol a bazary. Ženy nejvíce ocení reklamu na oblečení, pozastaví se také nad knihami a nejrůznějšími zájezdy. Stejně jako muži ale negativně hodnotí propagaci alkoholu a léků, nejméně však jejich pozornost upoutá reklama na počítačové softwary.

O agentuře AITOM

Internetová agentura AITOM vytváří pro své klienty z řad středně velkých firem weby, které plní stanovené cíle. Spolupráce s AITOMem vychází ze vstupní studie, díky které dokáže AITOM pro klienta zodpovědně navrhnout webové řešení a realisticky odhadnout náklady na dosažení požadovaných obchodních výsledků. Díky internímu oddělení internetového marketingu se dokáže postarat i o relevantní návštěvnost webu. AITOM tedy nabízí komplexní internetové řešení: vstupní studii, vývoj webu i internetový marketing.

Na českém trhu působí již více než deset let a za tu dobu se jejím specialistům podařilo realizovat přes pět set úspěšných projektů.

Více informací na: http://www.aitom.cz

Reklamy