Lidl vymění ve všech prodejnách osvětlení. Úspora elektrické energie díky LED technologii odpovídá roční spotřebě 4070 domácností

Společnost Lidl masivně investuje do účinnějšího a zároveň šetrného osvětlení. Ve svých prodejnách začíná svítit LED zdroji. Ty jsou instalovány nejen v nových prodejnách, ale postupně zaváděny také v těch stávajících. Vyměnit ve všech prodejnách zastaralé zářivky za LED technologii se stihne během dvou let.

Díky tomuto kroku ušetří Lidl 10 180 MWh energie ročně, což odpovídá roční spotřebě 4070 domácností. K tomu razantně sníží množství produkovaných emisí CO2, a to o 4560 tun za rok. Další výhodou je delší životnost LED osvětlení a možnost dalšího šetření energie za pomoci automatického řízení. Za tímto účelem jsou v zázemí prodejen instalována pohybová čidla. „Jako společensky odpovědná firma považujeme za přirozené chovat se k životnímu prostředí co nejšetrněji,“ vysvětluje mluvčí společnosti Zuzana Holá. LED technologii používá Lidl uvnitř prodejen i na parkovišti.

Výměna osvětlení se plánuje také v logistických centrech v Cerhovicích a Měříně. Ve dvou dalších logistických centrech, která jsou otevřená v Brandýse nad Labem a Olomouci, se již svítí ekologicky.

Ze strany Lidlu jde přitom o další z mnoha kroků směrem k lepšímu životnímu prostředí. V nových prodejnách využívá přírodní chladiva nebo odpadní teplo z odváděného vzduchu. I díky tomu získal Lidl koncem loňského roku po auditu řízení spotřeby energie pro všechny své prodejny, logistická centra i centrálu certifikát ISO 50001. V neposlední řadě odebírá Lidl část elektrické energie vyrobené z obnovitelných zdrojů. V návaznosti na to podporuje také rozvoj

elektromobility v České republice a v minulém roce začal instalovat rychlonabíjecí stanice pro elektromobily u svých prodejen.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 237 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť.

Více informací naleznete na:

http://www.lidl.cz

http://www.facebook.com/lidlcesko

http://www.instagram.com/lidlcz

http://www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

 

Reklamy
Označeno tagem