Do Prostějova se sjelo 150 historických skútrů Čezeta

Prostějov v sobotu 9. 6. zažil podívanou nejen pro motoristické nadšence. Skútr klub Čezeta uspořádal už XXI. sraz historických skútrů především značky Čezeta, které zaparkovaly přímo v areálu továrny Čezeta. Stalo se tak vůbec poprvé, kdy byla výrobní dílna Čezeta zpřístupněna fanouškům značky a novinářům.

Neil Eamonn Smith, CEO společnosti Čezeta, provedl návštěvníky historickou továrnou původně patřící značce  Wikov, kde ve 30. letech sídlil první československý výrobce luxusních vozů. Zde po něm zůstaly originální prostory pro svařování, lakování, montáž a testy, a tak se v roce 2017 Neil Eamonn Smith rozhodl továrnu znovu využít. Pod jeho vedením došlo ke znovuzrození legendární značky Čezeta. Ostatně on sám je autorem zatím posledního modelu Čezety – typu 506.

“Továrnu máme od března 2017, ostrá výroba pro zákazníky je spuštěna od ledna letošního roku. V tuto chvíli máme kapacitu výroby zhruba 10 – 12  motorek měsíčně. Na konci letošního roku bychom rádi vyráběli 30 motorek za měsíc,” vysvětluje Matěj Oliva, obchodní ředitel společnosti Čezeta.

Historie Čezety sahá až do roku 1957. Otcem legendárních historických skútrů je dobrodruh a konstruktér Jaroslav František Koch, který navrhl hned několik motocyklů. Jeho největším dílem je ale právě Čezeta s typem 501. Poznávacím znamením skútrů je specifický tvar přední části, díky kterému se jí přezdívalo „prasátko“. Čezeta se rychle stala hitem a symbolem svobody během studené války. Vyvážela se do mnoha zemí především východního bloku, ale svoji cestu si našla také na Nový Zéland, kde se prodávala pod značkou NZeta.

Momentálně Čezeta vyvíjí vlastní aplikaci, která zákazníkovi umožní snadnější komunikaci se skútrem. Díky crowdfundingu na platformě Crowdberry se podařilo sehnat prostředky na rozšíření výroby. Prioritou je nyní optimalizace výrobního procesu a stabilizace na trhu. Nevylučuje se ani rozšíření výrobní řady o další nadčasový model.

Reklamy