Okupace: neznámá fakta – nový seriál deníku Lidové noviny k výročí srpnové invaze začíná 20. července

Deník Lidové noviny připomene „osmičkové výročí“ padesáti let od událostí v srpnu 1968 novým historickým seriálem s názvem Okupace: neznámá fakta. Ve třiceti dílech, které budou postupně vycházet až do 29. srpna 2018, se podrobně věnuje významným událostem a skutečnostem předcházejícím invazi vojsk Varšavské smlouvy na naše území. Seriál se zaměřuje na nová fakta, fotografie a dokumenty, přináší skutečnosti ze sovětských archivů i pohled na události a hlavní aktéry, jejich příběhy, kroky a rozhodnutí. První díl, a to včetně unikátní mapy Operace Dunaj, vychází už tento pátek, 20. července 2018.

Témata jsou věnována významným událostem před invazí vojsk, jako například Sjezdu československých spisovatelů a zrušení cenzury, strahovským událostem či cestě politických špiček do Moskvy. Zaměřují se na detaily přípravy invaze, Brežněvovu doktrínu a vojenský průběh invaze na naše území. Seriál také mapuje, proč neuspělo politické řešení a jaké byly reakce na invazi. V posledních dílech se věnuje kremelským jednáním, smlouvě o pobytu vojsk a událostem roku 1969.

Součástí úvodního dílu a dárkem pro čtenáře je unikátní mapa o postupu invazních vojsk na našem území, která měla krycí název Operace Dunaj.

„Události v srpnu 1968 před padesáti lety stále nastolují mnohé otázky a patří mezi nejcitlivější místa našich moderních dějin. U příležitosti tohoto výročí jsme proto pro naše čtenáře připravili seriál Okupace: neznámá fakta, který ve spolupráci s předními historiky odkrývá nové skutečnosti o událostech, jejich hlavních postavách a společenských a politických souvislostech. Jednotlivé díly se věnují jak plánům a průběhu vlastní invaze vojsk Varšavské smlouvy, tak tomu, co jí předcházelo a jaké byly domácí a zahraniční reakce na ni. Čtenáři Lidových novin mají dlouhodobý zájem o historické seriály, ty u nich mají úspěch, a tak věřím, že podobně tomu bude i nyní“, říká k tématu seriálu Veselin Vačkov, ředitel redakce Lidových novin.

Seriál Okupace: neznámá fakta připravila redakce deníku Lidové noviny ve spolupráci s odborníky z Ústavu pro soudobé dějiny Akademie věd České republiky.


O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA

Multimediální skupina MAFRA patří k nejsilnějším mediálním společnostem v České republice. Je zastoupena všemi mediatypy – printem, on-linem, TV a rozhlasem. Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net, magazín o běhání RunGo.cz a realitní web reality.idnes.cz. Do skupiny dále patří  zábavný videoportál Playtvák.cz, hudební stanice Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ (společný projekt operátora T-Mobile a mediální skupiny MAFRA), největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě. Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společnostmi ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing a Ledmultimedia. MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. Na Slovensku je portfolio skupiny zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. Nedílnou součástí mediální skupiny MAFRA jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

 

Reklamy