Firmy chtějí do nových kanceláří a nebojí se investovat. Trendem jsou také sdílené kanceláře

Prahu dlouhodobě trápí nedostatek kancelářských prostor, a to i přesto, že ve druhém čtvrtletí letošního roku bylo dokončeno 5 nových budov o celkové kapacitě 60 000 m2. Firmy se v době konjuktury nebojí do nových prostor investovat a nepodceňují ani reprezentativnost, adresu, zázemí a design.

V Praze je momentálně ve výstavbě více než 303 000 m2 kancelářských prostor. Podle společnosti Prochazka & Partners je ale již více než 80 % z budov s plánovaným dokončením v letošním roce pronajato. U projektů s dokončením v roce 2019 je to více než 35 %. Nejvíce nových kancelářských objektů vniká aktuálně v Praze 4 a Praze 5. „Zájem o nové kanceláře je poslední léta enormní, firmy si uvědomují důležitost kvalitních moderních prostor, jak z hlediska lokality, vybavenosti, tak z hlediska designu. Poslední dobou mnoho firem využívá služeb renomovaných architektů a nebojí se investovat do nadstandardního interiérového řešení,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners, která se zabývá zastupováním nájemců v oblasti komerčních nemovitostí.

Zájem o sdílené kanceláře roste

Celková plocha moderních kancelářských prostor na území hlavního města aktuálně dosahuje cca 3 409 000 m2 a v posledních letech vzrůstá také plocha coworkingových center, která jen za letošní rok celkově naroste o dalších 15 000–20 000 m2. „Trend sdílených kanceláří je patrný po celé Evropě. I u nás vzrůstá počet malých podnikatelů a kreativních týmů od velkých korporátních uživatelů, kteří chtějí být součástí novodobé hip komunity a využívat benefity sdílených kanceláří. Největší centra v tomto sektoru budou otvírat v roce 2019, kdy jen v Praze stoupne nabídka coworkingových center o dalších 20 000–30 000 m2,“ doplňuje Radek Procházka.

O Prochazka & Partners

Prochazka & Partners je přední poradenská společnost zaměřená výhradně na zastupování nájemců v oblasti komerčních nemovitostí. Tým odborníků poskytuje komerční a technické poradenství, aby každý klient byl schopen učinit plně informované rozhodnutí ohledně komerčních nemovitostí. Znalosti a zkušenosti trhu především pomáhají klientům snižovat náklady a umožňují maximalizovat návratnost investovaného kapitálu.